Viktgränser - bra eller dåligt?

Jag följer inte så många rena hästbloggar. Och om det väl är någon jag följer så är det mest tidigare elever eller privatryttare från Vissmålen. Eller okej, det är väl ett gäng hästbloggar jag följer trots allt, nu när jag väl tänker efter. Men en som jag gillar rätt mkt är Yezzcorner, eftersom Jessica som driver bloggen skriver utifrån lite liknande perspektiv som jag själv har. Vi har dessutom samma tycke och tänk i många frågor.

När Naomi såldes så föddes tanken att jag kanske skulle vilja börja rida på ridskola igen. Kanske. Men samtidigt har jag en rätt rejäl broms i mig själv med tanke på min vikt (och den som säger: "ja men det är bara att gå ner i vikt då och börja rida sen" kan stoppa upp en träpåk i röven för så jäkla enkelt är det inte). Nu har ju nämligen fler och fler ridskolor infört viktgränser, och det skulle ju kännas jäkligt surt att höra att man inte får rida för att man är för tjock. Nu är det ju trots allt JAG SJÄLV som satt det stoppet, det skulle vara värre att höra från någon annan.

Hur som helst så ville jag väldigt gärna höra Yezzcorners syn på det här med viktgränser, så jag la en kommentar och efterfrågade ett sådant inlägg. Och igår kom det! Oh happy day, ungefär. Som jag anat så ser hon på saken ungefär som jag gör, skillnaden är väl mest att hon kan formulera sig bra mkt bättre än vad jag kan :)

Läs inlägget HÄR och säg gärna vad ni tycker om det hela.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inget om det där med det som skrivs låter ju vettigt.



Men sen tycker jag att om du nu vill gå ner i vikt så är väl just "att få rida utan att skämmas för vikten" ett bra mål? Typ inte bara banta för bantandets skull utan att man har något att vinna på det också (förutom bättre hälsa)!

2011-10-25 @ 16:11:48
Postat av: Erika

Jo självklart, det är väl egentligen det bästa mål jag skulle kunna sätta upp, så på så sätt är det ju klockrent!

2011-10-25 @ 16:17:54
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0