EFIT, 070627 (halvdag)

Det började som ett EFIT, men det tog slut lite i förtid... Är så trött på min usla kamera! Hur som helst så körde jag bara halvdags-EFIT, men ett arbetsdags-EFIT kan väl vara lite kul med? Även om det bara är halvt... :-)

image117
[06:15]
Fixar dagens matsäck


image118
[07:21]
Har precis klivit på bussen i Huskvarna, destination Tenhult.



[08:10]
Stallkissen Molle, kelig som tusan! Håller mig nästan alltid sällskap i stallet :-)


image121
[08:35]
Pysslar lite med Aisha. Söt liten D-ponnytjej. Inte så gosig, men vacker!


image122
[09:00]
Nykomlingens tur. Sparky, döpt till det eftersom han tydligen brukar/kan sparkas. Inget jag märkte av när jag grejade med honom. Lite skygg var han, så jag fick stå och prata med honom i boxen ett tag innan han vågade komma fram. Men nu är han hur gosig som helst, och inte alls speciellt skygg! Myyyyysig C-ponny, 8 år.


image123
[09:30]
Carmas tur. Den stoora hästen, hehe. Hon ska ut och åka idag.


image124
[10:45]
(Usel bild... usel kamera) Dags att åka iväg med Carma. Lastningen gick så fort at jag inte ens hann med att titta på, än mindre ta kort. Jag hade fullt upp med att hämta hö till Sparky och Aisha, som skulle få stå inne tills vi kom tillbaka.


-- Bilder saknas mellan 11-12 --



image125
[12:40]
Tillbaka på gården (utan Carma, hon fick stanna på den andra gården ett par dagar), och jag fick den stora äran att tvätta hästkärran med högtryckstvätt.


image126
[13:26]
Dagens sista syssla - mockningen. Brukar spara det till sist, för då kan jag vara inne i stallet och lyssna på Christer ;-) haha :-)


image127
[13:46]
Går förbi tjurarna Falcon och Kilmanjaro på vägen till bussen

Kommentarer
Postat av: Ida

härlig layout.. och kul med alla bilder :D

Postat av: Sara

Jadu nånting har hänt med din kamera.

2007-06-29 @ 03:55:06
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Bamsinnan

Hej!
Tittar förbi för att kolla lite på dina EFIT-bilder.
Hoppas din kamera fixar till sig, eller att du får en ny:)
Vilket tungt jobb du har med att sköta om hästar, tvätta hästkärror och mocka. Anar att du sov gott sedan:)
Ha det bäst!

2007-09-13 @ 14:58:29
URL: http://bloggen.bamsinnan.net
Postat av: BLomst

Visst ble det kult! Fine dyr, også (:
Ha en fortsatt fin torsdag!

2007-09-20 @ 18:55:59
URL: http://blomst.bloggagratis.se
Postat av: Therese

Hej! Jobbar du hos gert brandon eller..?

Isånna fall skulle jag gärna höra hur det är med Lagos? ;D

2009-06-29 @ 01:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback