Ytterligare en hälsouppdatering

Snacka om att jag varit stammis på vårdcentralen denna veckan. Hur det gick med handleden har jag ju redan skrivit om, här kommer resten.

Onsdag - Psykologen
Träffade psykologen som planerat för att gå igenom testet som jag hade gjort. Det var väl egenltigen ingen större överraskning vad de hade kommit fram till. Hon rekommenderade iaf att jag inte skulle läsa på högskola inom den närmaste tiden, då det troligtvis skulle ge för mkt stress, och jag nog inte skulle må bra av det. Som sagt, ingen större överraskning, jag kan ju bara jämföra med de två senaste gångerna jag försökte med högskolestudier; umeå och nu i våras. Gick ju inget vidare nån av gångerna. Kanske är lika bra att vänta och "växa" lite. Det är ju faktiskt inte ovanligt att 30-åringar läser på högskolan om det nu skulle bli så! Utöver detta fick jag veta att jag inte har nåt vidare tålamod (hehe, newsflash), att jag hellre låter bli än att försöker göra något jag tror jag ska misslyckas med, och att huvudräkning är en av mina starkare sidor. Som sagt, rätt väntat.

Torsdag - Kuratorn
Är väl inte så mkt att säga. Jag var där, pratade. Bland annat om mina nyfunna underliga sovvanor. Hon tyckte att jag skulle prata med min läkare om att eventuellt börja med medicin igen, iaf tills sömnen blir lite bättre. Fick tid hos läkaren redan på fredagen.

Fredag - Läkaren
Japp, idag var jag alltså hos läkaren. Fick Theralen som ska hjälpa mig sova, har haft den förut och den är helt okej. Jag blir inte "bakis" eller så av den, så det ska nog gå bra. Det enda jobbiga är att man ska ta den 2 timmar innan man ska sova, så det gäller att tänka att "Om två timmar ska jag sova, bäst att ta mina piller" vilket inte alltid är det lättaste!!

Japp, det var hälsouppdateringen det. Så det kan gå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur som helst så verkade det ju inte direkt negativt på någon av träffarna med läkare+psykolog så det lär nog ordna sig med tiden! :)

2006-12-15 @ 22:40:43
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0