Är det bara jag...?

Jag har funderat lite. Ibland när man bara surfar runt lite i bloggar hit och dit så hittar man ju till folk som man inte alls har nån relation till. På en av dagens surfarrundor roade jag mig med mamma- och föräldrarbloggar. Alltså, unga mammor/föräldrar, relativt nykläckta avkommor. Jag börjar se en trend: Det verkar vara populärt att ge sina barn "elaka" smeknamn. Monstret, kräket, skrället osv. Är det bara jag som tycker det låter mer illa än gulligt? Det kanske bara är för att det inte är mitt barn. Borde vara så. För jag kallar ju David för gubbskrälle ibland, sådär kärleksfullt lixom. Men det kanske låter lika illa i andras öron?

Sen kan jag ju förstå att nyblivna föräldrar blir trötta med, man har ju hört hur jobbigt det kan vara.. Så det kanske har med det att göra? I don't know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0