Dag 29 - Mina bloggfavoriter

Hum, snacka om att ha hamnat i otakt efter jul. Men men. Here goes!





BohmanFTW : Elsa Bohman från Jönköping, skriver om sig själv, sin ponny Boss och deras framgångar. Följer den för att "hålla koll" på hur det går för dem, för att se bilder, och få lite uppdatering från Vissmålen emellanåt :)

Conetti : Min kära syster! Är ju lite dålig på att uppdatera, men då och då kommer det nåt inlägg, och syster har alltid nåt spännande att säga... :)

Emmas Form : Barndomsvännen Emmas blogg är väl både en personlig blogg och en temablogg, men eftersom jag följer den av det personliga innehållet så får den finnas med här. Hon bloggar om träning, kost, hälsa och förstås då en del personlig, här kan man få sig tips om både det ena och det andra!

Kamilla : En dansande föredetta forum-moderator, som jag kom i kontakt med genom modos forum för en herrans många år sedan, känns det som. Skriver väl mest om vardagliga ting (när hon inte bjuder på en hel norsk julkalender vill säga, hehe) och har grymt fina foton emellanåt!

Hästfocus : Det här är väl egentligen också en kombinerad personlig och tema-blogg. Det är Lisa och Hanna från Vissmålen, Jönköping, som bloggar om sina ponnysar och livet i allmänhet. Dessutom har de sjuuuukt fina bilder och jag får världens vissmålen-längtan när jag ser dem... <3

Lady Dahmer : Den här personen känner jag inte what-so-ever. Men hon har ett roligt sätt att skriva och ett annorlunda sätt att se på saker och ting. Skriver om vad som faller henne in, och är inte rädd för att säga vad hon tycker.

Mitt nya jag : Madde lärde jag känna genom Ridskolepedagogutbildningen där vi gick i samma klass! Nu skriver hon inte så ofta, men håller ändå koll för att se vad som händer i hennes liv! Saknar!

Miss Pepper : Här skriver Maggan om lite allt möjligt och smått och gott. Maggan var den som "presenterade" mig för Pinnen, har mycket att tacka henne för en underbar tid med Pinnen... <3 Gillar Maggans blogg iaf, hon har bra saker att säga!

Monstermalla : Ännu en personlig blogg där jag inte har en susning om vem personen bakom tangentbordet är. Men detta har ändå blivit en av mina absoluta favoritbloggar! Hon skriver otroligt bra och har humor i vartenda inlägg. Nu har hon "jullov" från bloggen, men ser fram emot återkomsten!

Salibe : Mina gamla arbetskollega Sara från Arkivservice-tiden! Those were the days... :) Sara bloggar om allt möjligt som händer i hennes liv, kul att hålla lite koll... :)

Villa Kungsnäs : Madde och Mattias blogg som började i samband med deras husbygge. Nu uppdateras den sporadiskt och sammanfattar då allt nytt som hänt på "gården" sen sist :) Kul att se!






Havrepucken : En hockeyblogg (Modo of course) som dock inte har blivit uppdaterad på ruggigt länge nu. Tråk. Men den är bra iaf, killen är duktig på att skriva och har alltid nån intressant synvinkel om det som händer och fötter.

Nevnarien : Detta är en jönköpingstjej (som jag för övrigt inte känner) som skriver mkt om fotograferande, men det som gör att jag följt hennes blogg i flera år nu är just hennes fotografier. Helt otrooooliga bilder, hon är helt grym. Jag tappar andan varenda gång hon fotat nåt. Mig vara mycket imponerad...!

Jalle - En fanatiker : Well, klart jag följer Stefans hockeyblogg när han väl skriver nåt. Nu går det dock långt mellan gångerna, men jag håller ögonen öppna ändå, TROTS att det är en timrå-blogg (tvitvitvi) ;)



Märks det att jag föredrar personliga bloggar över temabloggar eller? :) Jag följer fler bloggar med, faktiskt. "Prenumererar" via RSS så jag behöver dock inte gå igenom jättenoga för att se vart det uppdaterats och vad jag har missat. Vissa bloggar har jag valt att inte ta med här av ett specifikt skäl - designen. Jag kan inte rå för det, men om en blogg har ett intressant innehåll men en urjobbig design, då tappar jag ändå intresse rätt snabbt. Tyvärr! Mörk text på mörk bakgrund? Sorry - huvudvärk. Skrikiga skräniga neonfärger? Nej. Extremt mkt reklam? Nej tack. Störig bakgrundsmusik som man får leta i en halvtimme för att kunna stänga av? Hell no. AlltextiettendasveputanskiljeteckenäroxåettHELVETE. Så nej på den med.

Nej, tacka vet jag bloggarna ovan (och min egen såklart, höhö), se och lär!

PS, det är om min blogg var ett skämt. Den är inget skolexempel. Men troligtvis inte den sämsta i världen heller. Ds.

Kommentarer
Postat av: syster din

ÅÅÅ kan inte du hjälpa mig att få till så att mitt typsnitt blir lite mer läsbart då? :)

2010-12-28 @ 12:29:54
URL: http://conetti.blogg.se/
Postat av: Emma

Tur man fick vara med ovan. haha ;) Man vet ju att en del kompisar läser bloggen men ni är sämst på att kommentera ;)



Emma: Kan inte erika fixa kanske jag kan hjälpa dig :)



2010-12-28 @ 15:39:56
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Erika

Söstra mi: försöka duger, men jag är nog inget vidare på det! Kanske säkrast att be emma annars vette katten hur det kommer se ut ;)

Emma: Haha jaaa jag vet, jag är urusel på att kommentera. Ska bättra mig :)

2010-12-28 @ 18:17:31
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0