Dag 8 - Ett ögonblick

När jag tänker på rubriken; "Ett ögonblick", så känns det som ett väldigt svårt ämne att skriva om. Fast egentligen är det kanske inte så svårt. 'Ett ögonblick' för mig, är en upplevelse som rymmer otroligt många känslor på en väldigt kort tid. Det finns många ögonblick, både positiva och negativa, som är som fastbrända i mitt minne, både på gott och ont.

Den där kyssen som fick mig att inse vad jag egentligen kände för dig.
Den där galoppen på ängen, med vinden i ansiktet och alla bekymmer miltals långt bort.
Den där sekunden då jag krossade ditt hjärta
Den där insikten av att det man just gjort var så inåthelvete fel
Det där andetaget då man inser att det framträdande man just gjort gav applåder och stående ovationer
Den där panikattacken när man verkligen tror att nu dör jag, på riktigt.
Den där rädslan när någon man ser en händelse, som egentligen går jättefort, som i slow motion, och man inte kan göra någonting för att stoppa det.
Den där beröringen som får en att känna sig som den mest älskade personen i hela världen.

Det där ögonblicket när alla känslor tränger igenom ungefär samtidigt. Hur kan man välja bara ett enda när det finns ungefär en miljon att välja på?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0