En ny blogg?

Jag har funderat på det förut, att skaffa en ny blogg. Men jag tror att jag skulle ha sån extrem separationsångest från den här bloggen om jag skulle göra det.

Mitt första inlägg i den här bloggen kom 2005-10-15. Fattar ni att det snart är sex år sedan? Jag menar, 2005? Det är ju sjuuuukt längesen! Och bara den "detaljen" gör ju att jag helst inte vill överge den. Sex års bloggande lixom. Knäppt. En annan detalj är att jag mer eller mindre älskar min bloggadress. Aliva.blogg.se, det blir inte mkt enklare än så. Och på de flesta andra bloggportaler så ska man nog har ordentligt med tur för att kunna få en lika bra och enkel adress. Dessutom är säckert nicket "Aliva" redan upptaget överallt. I'm sure of it.

Rent allmänt gillar jag blogg.se. Den är enkel att använda, och de kunniga har relativt lätt att göra snygga designer här. Kan tilläggas att jag inte är en av de kunniga, men har ändå haft turen att ha en kunnig vän som hjälpt mig med alla mina designer hittills (utom en). Så det är ju också en anledning till varför jag inte vill lämna blogg.se, min senaste design, den som jag har nu, är jag väldigt förtjust i. Vill behålla!

Men ja... Det lockar ändå att börja om. En nystart. Och ja, möjligheten att mobilblogga känns faktiskt som det som mest gör att jag vill byta blogg. Jäkla blogg.se, varför i hela friden ska ni göra det så omöjligt att mobilblogga?! Idioter... Jag provade faktiskt att skaffa ett konto på blogspot.com igårkväll, lixom bara för att. Funkar hur bra som helst att mobilblogga. Fanns riktigt många, och enkla, sätt att variera sin design. Det går ju säkert att göra personliga designer där med, även fast nu inte orkar sätta mig in i hur eller så, eftersom jag ändå inte vet säkert om jag kommer byta till den. Dessutom fick jag ju inte "mitt" namn, så...

What to do... what to do...
Out with the old...?



And in with the new...??


Kommentarer
Postat av: Emma

jag har inte riktigt fått till designandet på Blogspot.. är krångligare där så då orkar jag inte ge mig på det. Kanske på semestern :D



Men det är kul när man kan mobilblogga iaf!

2011-07-13 @ 17:55:49
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com
Postat av: Erika

Nej det verkar ju bra mkt med komplicerat att göra det på "frihand", däremot finns det ju väldigt många fler "basdesigner" att leka med, jämfört med här.

Och som sagt, stort plus för mobilbloggandet!

2011-07-13 @ 22:49:16
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0