Är du en kräfta?

De pratade om kräftskivor på P3 Populär förut. Eller ja, mer som "Vad ska du göra ikväll? Kräftskiva, jaha vad trevligt" och sen snurrade vidare lite på ämnet. Jag kom att tänka på att jag faktiskt bara varit på en enda kräftskiva. På Vissmålen, för tre år sedan. Och då kan jag berätta att det gick till så här: Jag hade inte ätit en enda kräfta om det inte hade varit för att han som inte vill bli nämnd i bloggen gjorde iordning kräftorna åt mig.

Kräftor är skitläskiga! Oavsett de är röda eller svarta, jag är helt övertygad om att de kommer återuppstå och nypa mig med klorna. Livsfarligt. Jag vågade knappt ens gå in i köket. Det närmsta jag kom en "erika-ovänlig" kräfta var när jag skulle knäppa kort. Det var skitläskigt. Livsfarligt. Jag tror att jag kommer drömma mardrömmar om kräftor inatt.

Tack P3 Populär för det!

(BTW, räkor som man inte gjort om till små rosa ostkroksliknande

gobitar är precis lika livsfarliga som kräftor. Bara så ni vet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0