Dag fyra - Det här är jag bra på

Svårt att säga faktiskt... Klart det finns saker man är bra på, men att peka ut dem...? Duger det att säga nåt man är mindre dålig på? ;)

Enligt mannen från Strömsholm som bedömde vårt instruktörsprov så var jag till exempel rätt bra på hoppning. Jag fick ganska höga poäng på både teknik, följsamhet och tempo/takt/rytm. Men just när det gäller hoppningen så är jag ju även väldigt feg, som jag skrev igår.

En annan sak som jag är bra på, enligt mig själv åtminstone, är att leda hopplektioner, och att komma på övningar som passar allt från nybörjare till avancerade ekipage. Jag tycker dessutom att det är sjuuuukt kul. Ju mer avancerade ekipage och övningar, desto roligare. Det är väl något av det jag saknar mest med jobbet som ridlärare.

Minns speciellt ett jullov när jag hjälpte Ninnie när hon hopptränade både Ballerina, Sarabi och Sabina. Sinnessjukt roligt!

Kommentarer
Postat av: ninnie

ååh sakna!!

2011-09-25 @ 11:57:12
URL: http://randighest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0