Du din lättlurade jävel
Ja, det är dig jag pratar med. Mig alltså, jag pratar med mig själv.
Jag beställde bredbandstv i somras. Smartskaft, IQ-badboll. Kalla mig vad du vill, jag har elakare namn på lager. Karln sitter i luren och säger att "Det är ju ett 24-månadersabbonemang."
Jag: "Då är det ingen mening jag tar det, för jag kommer troligtvis flytta hemifrån efter jul, och mamma kommer inte vilja behålla det. Och jag kommer heller inte ha råd att ha det när jag flyttat."
Han: "Ja, men då är det bara att du ringer oss och säger upp det. För om du ringer, så säger du bara att jag sa att det var okej, så har du tre månaders uppsägningstid sedan, och då skickar du tillbaka grejerna, och sedan är det inga problem! Lätt ordnat serru"
Jag: "Ja, men då kan man ju ta det. Det låter ju bra".
Jag hade lika gärna kunnat säga: "Ja, jag är lättlurad. Give me what you got"
Och så blev det.
Han satt där och försäkrade mig om att det var väldigt lätt att ta sig ur när det här som nu inträffat var till att inträffa, och jag tackade ja. Nu, när jag vill ut, så går inte det.
Kundtjänst: "Nej, så funkar det inte. Du har ditt abonemang i 24 månader, men du får en reducerad avgift för dom månaderna. 100 kr i månaden får du betala. Men jag kan kopla dig vidare till abonemangsservice så kan vi höra om dom har en annan lösning"
Kundtjänst2: "Nej, det går tyvärr inte att göra något åt. Det var fel av säljaren att lova dig det, men nu är det sm det är. Men du får ju ett reducerat pris, så du betalar ju bara 150 kr i månaden istället."
Jag: "150? Han jag pratade med nyss sa 100...."
Kundtjänst2: "Jaså gjorde han? Ja det vet jag inget om... Det kanske beror på längden på abonemanget."
Nån annan som vill lura mig när vi ändå är på gång?
En osynlig plasma-tv som installeras när jag inte är hemma? Pengarna tillbaka om jag hittar tv:n när den väl är monterad hemma hos mig? Ingen garanti och inga kvitton?
Det låter toppen, den tar vi!
Jag beställde bredbandstv i somras. Smartskaft, IQ-badboll. Kalla mig vad du vill, jag har elakare namn på lager. Karln sitter i luren och säger att "Det är ju ett 24-månadersabbonemang."
Jag: "Då är det ingen mening jag tar det, för jag kommer troligtvis flytta hemifrån efter jul, och mamma kommer inte vilja behålla det. Och jag kommer heller inte ha råd att ha det när jag flyttat."
Han: "Ja, men då är det bara att du ringer oss och säger upp det. För om du ringer, så säger du bara att jag sa att det var okej, så har du tre månaders uppsägningstid sedan, och då skickar du tillbaka grejerna, och sedan är det inga problem! Lätt ordnat serru"
Jag: "Ja, men då kan man ju ta det. Det låter ju bra".
Jag hade lika gärna kunnat säga: "Ja, jag är lättlurad. Give me what you got"
Och så blev det.
Han satt där och försäkrade mig om att det var väldigt lätt att ta sig ur när det här som nu inträffat var till att inträffa, och jag tackade ja. Nu, när jag vill ut, så går inte det.
Kundtjänst: "Nej, så funkar det inte. Du har ditt abonemang i 24 månader, men du får en reducerad avgift för dom månaderna. 100 kr i månaden får du betala. Men jag kan kopla dig vidare till abonemangsservice så kan vi höra om dom har en annan lösning"
Kundtjänst2: "Nej, det går tyvärr inte att göra något åt. Det var fel av säljaren att lova dig det, men nu är det sm det är. Men du får ju ett reducerat pris, så du betalar ju bara 150 kr i månaden istället."
Jag: "150? Han jag pratade med nyss sa 100...."
Kundtjänst2: "Jaså gjorde han? Ja det vet jag inget om... Det kanske beror på längden på abonemanget."
Nån annan som vill lura mig när vi ändå är på gång?
En osynlig plasma-tv som installeras när jag inte är hemma? Pengarna tillbaka om jag hittar tv:n när den väl är monterad hemma hos mig? Ingen garanti och inga kvitton?
Det låter toppen, den tar vi!
Kommentarer
Postat av: beatrice
Oj då.
Trackback