Hur väl känner man egentligen sina vänner?

Ju mer tid man ägnar åt en person, desto mer lär man sig om varandra.
Om du tillbringar mindre tid med en person, och sedan tar upp kontakten mer aktivt, kan du också lägga märka till saker du aldrig tidigare reflekterat över.
Varesig du vill det eller inte, så kommer du så länge du har något som helst intresse av dina vänner, lära dig nya saker om dom. Både positiva och negativa. Det är ingen som säger att du MÅSTE acceptera alla konstiga saker som dina vänner har för sig, men på samma sätt kan ingen tvinga dina vänner att acceptera alla konstiga saker som DU har för dig.
Det är lätt att hitta saker hos folk som retar en. Jag kan ganska enkelt hitta saker hos andra, och jag vet att andra nog har rätt lätt att hitta saker hos mig med. Det får jag ta. Ingen är perfekt! Och alla får ha dåliga dagar. Det är sånt som händer, det hör till livet.
Det är ungefär lika självklart som att vissa vänner är det menat att man ska behålla hela livet, medans vissa andra bara "gästspelar"

Att däremot veta vilka som stannar för alltid och vilka som gästspelar - det är inte det lättaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0