Saker man inte minns

...har inte hänt? Det är iaf den gyllene fylle-regeln.
Men när det gäller sådant som hände när man var liten som man inte minns, då är det bra att ha någon som kan påminna en.

Träffade pappa idag, fars dag är det ju. Han började berätta om när vi hälsade på hans kusin i stockholm, när jag och Emma (syster) var yngre, kanske runt 5 och 3 år gamla. En varm sommardag (låter som början på en disneyfilm va?) så skulle vi gå ut till nån park, ta med oss fika och bara ha det bra. Och det gjorde vi. Grejen var att pappa och Håkan båda är riktiga tokar, så saften som jag och Emma fick, den fick vi dricka ur gamla (diskade) starkölsburkar. Jag och Emma såg så nöjda ut, vi skrattade och mådde gott. Ni kan tro att pappa och Håkan fick en och annan känga av damerna som passerade oss.

Vad har man gjort för annat tok när man var yngre då? Inget direkt märkvärdigt vad jag vet. Stoppat fötterna i en hink med nypärer (nypotatis).. Lagt handen på en het platta (unikt va?), stoppat ner fingret i en adventsljusstake...
Haha ja, det bästa!
När mamma och pappa ganska nyss hade skiljt sig, så bodde pappa i ett ganska stort hus ute på landet. Det fanns däremot inte så mkt att göra där. Så han tog hem papper och någon SCA-stämpel plus stämpeldyna från jobbet, och så var vi sysselsatta ett tag framöver. Efter ett tag kom syskonen näsberg på att man kunde sätta ner handen på stämpeldynan och på så sätt få "läckra" handavtryck på papperet, istället för en tråkig SCA-logga. När vi väl var igång med våra handavtryck tog det inte länge innan vi kom på nästa strålande idé - fotavtryck! Och när man håller på med något så roligt som fot- och handavtryck, då tar papperna slut rätt fort. Jag vet dock inte om det var något vi kom på själva eller om det bara hände, men innan pappa hade hunnit reagera så hade jag och syrran stämplat händer och fötter över hela dubbelsängen. Det vita lakanet var inte längre vitt, utan fullt av små händer och fötter.

Det var tider det... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0