Special friends

Havsmannen. Säger det dig någonting? Det säger mig otroligt mkt.

Havsmannen - Oskar. För dig som inte varit med från början så ska jag berätta. Havsmannen, det var min första riktiga nätvän. Och vilken vän sen. Jag vet inte vad jag hade varit för person nu utan honom. Han var den bästa tänkbara vän under min "sista tid" med Ante, och han stöttade mig otroligt mkt när jag bestämde mgi för att göra slut, och han fortsatte stötta mig efteråt. Under den här tiden hade jag även ett självförtroende som var lägre än själve Satans boning. Det var helt otroligt lågt. Han fick mig att må bra, tack vare honom kunde jag se mig själv i spegeln och känna mig nöjd. Nöjd! Det var en otrolig känsla för mig, helt ofattbar. Den känslan är värd hur mkt som helst.

Igår "träffade" jag honom på msn, och det var verkligen länge sedan sist. Förra sommaren började vi att tappa kontakten, och sedan när jag på hösten när jag flyttade till umeå försvann den ännu mer. När han sedan på vårkanten skaffade tjej, då försvann den helt. Vi har kanske hörts max 3-4 gånger sedan dess.
Igår när jag pratade med honom... Han var så otroligt ledsen, nedstämd, mådde verkligen dåligt. Tjejen, som han såg som sitt livs stora kärlek, hade lämnat honom. Han var krossad. Vi pratade på i kanske 2 timmar,  om ditt och datt.
Innan vi sa godnatt sa han en sak, som värmde otroligt mkt;

____________________________________________________

Tack Erika. För första gången på länge kan jag släppa min ångest för en stund, och le ärligt från hjärtat, jag har till och med skrattat. Det du gjort för mig nu, även om vi bara pratat, är värt hur mkt som helst.
Tack.

____________________________________________________

Jag kan berätta att det kändes underbart att höra.
Att finnas där för vänner som har det svårt, och att kunna göra situationen bättre om så bara för en liten stund, är bland det mest givande som finns. Underbart.
Var rädd om dina vänner. En dag kanske det är du som behöver det stödet, den närheten, den omtänksamheten, som bara en sann vän kan ge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0