Jag väljer "fattigdom"

Suck. Pust. Stön. Stånk. Inga glada miner hos Näsberg idag.
Lönebeskedet ramlade in idag. 3955 sjuka kronor. Inga friska pengar den här gången. 4000 kr! Hur fan klarar man en månad på sådana sketna pengar?? Tack och lov att jag bor hemma, annars hade det aldrig funkat. Förklaringen är såklart att jag varit sjukskriven i 4 veckor. Men normalt har jag en lön på runt 9500, jag trodde inte att den skulle halveras... Suck. Pust. Stön. Stånk.

Kom att tänka på livet som student. Då har man (troligtvis) ngn typ av egen lya, och ca 7000 i månaden. Som ska räcka till allt, hyra, el, mat, telefon (antingen fast eller mobilt. Kanske båda?), internet (som om jag kunde leva utan det...) och säkerligen en massa annat som jag har glömt.

Therese på jobbet sa idag att chefen sagt att det ser ljust ut ang våra jobb efter nyår. (För den som missat det, så är jag och de andra vikarierna på jobbet varslade.) Och som Sara sa, jag tar det med en nypa salt. Man vet aldrig. Och dessutom - jag VILL plugga. Kommer jag in på engelskakursen jag sökt i jönköping, då åker jag! Under förutsättning att jag får studiemedel förstås, annars funkar det ju inte. Tyvärr. Men jag vill verkligen plugga. Och är det inte då det är smartast att göra just det? Motivationen och viljan är på topp, till och med tenta låter lockande. Spännande. Det känns som om det vore en tävling, och jag är full av tävlingsnerver. Taggad.

Men just de ekonomiska frågorna gör mig osäker. Hur ska det gå? Jag har aldrig varit den bästa på att hålla i slantarna, det kan jag erkänna. Det står alltid på +-0 i slutet på månaden. Ska man se det positivt så är det väl att jag sällan behöver låna pengar för att klara mig, jag gör av med det jag har och sen är det stopp. Men negativt blir det ju ändå, för jag lyckas ju sällan spara några pengar. Men jag litar alltid på att det löser sig i slutändan ändå. Och jag kommer säkert lyckas klara mig på mina 4000 kr den här månaden med, även om det blir kärvt. Upp till bevis får jag väl säga!

Och dessutom.. Jag vill ju köpa ny dator... :S Eller ja, en laptop....
Vill....
Vill
Vill

Kommentarer
Postat av: Sara

det är mycket man vill erika.. mycket.. mycket.. tex jag skulle vilja ha en stor ådrig arbetar..nääää, jag bara skojar.. hahaha

2005-10-26 @ 18:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0