Hur bråttom har du?

Undra på att människor är stressade... Har ni tänkt på det egentligen?
  • Speed-dejting
  • Snabbnummer
  • Snabbmat
  • Snabbbuss (direktbuss)
  • Intensivkurs
  • Snabbfil
  • Snabbkö
  • Snabbkaffe
Dom flesta "snabba saker" ses som positiva. Varför? Varför har man så bråttom? Vad är det som är så viktigt? Jag kan ju bara se till mig själv. Vad gör jag? Pluggar, tränar, busar med katterna, sitter vid datorn, kollar på tv... Inte överdrivet mkt med andra ord. Men ändå har jag bråttom.

- Jag måste hinna med den bussen hem!
Varför? Vad har jag som jag måste hem till? Jag har ju hela dagen/kvällen på mig, för att göra vad det nu är jag ska göra. Det är väldigt sällan som jag faktiskt har bråttom på riktigt till ngt. Det är väl egentligen bara om man ska till skolan eller till träningen.
Så egentligen - varför stressar jag?


Sen finns det ju faktiskt "snabba saker" som klassas negativa.... *ler* Men det får bli en annan blogg ;)

Kommentarer
Postat av: Tomas

Jo, jag vet, jag stressar för mycket, jag med ... ofta pga omgivningens krav, det ökande tempot i samhället osv, men även pga egna förväntningar, man vill hinna med så mycket ... Men det leder ofta till att det mesta blir halvdant ... Tänk om man kunde ta det lugnt ... och njuta av resan i stället för att skynda till målet ...

2006-04-03 @ 20:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0