En blogg utan rubrik

Fast, nu ble det ju en rubrik ändå. jaja, strunt samma, oavsett vilket så ska det bli en kort blogg.

Det har gått bra att jobba dom här två första dagarna på Kongsberg. Har dock insett att jag inte kommer klara mig länge utan bil, så på måndag ska jag gå på banken och be på  mina bara knän om att få låna några tusenlappar så jag kan köpa mig nån liten skruttbil som kan ta mig runt lite. Hittade en Audi 80 idag för 8900 som jag gärna skulle vilja ha, fast frågan är om det inte är för mkt pengar. Inte för den bilen alltså, den är säkert värd det (vad vet jag?) men jag har ju inte så mkt pengar att röra mig med tyvärr. Måste kolla runt lite iaf, David är en ängel som hjälper mig.

Idag har jag varit ledig iaf. Åkte lastbil med älsklingen inatt, vi kom hem vid 11-12 nångång tror jag. Åkte hit och åt frukost och umgicks ett tag, sedan vid 15 så åkte jag ut till Claes' föräldrars hästar, skulle rida där med Claes' tjej (som jag pinsamt nog inte minns namnet på. Jag och namn... Suck). Det var trevligt iaf, vi red upp en bit längs grusvägen, jag på Lisa och hon på Charity. Hade jag fått välja hade jag nog velat ha Charity, hon har en annan typ av bjudning. Men men, jag ska nog lära mig Lisa med, skam den som ger sig som det så fint heter.
Efter ridningen stannade jag kvar i stallet och pysslade. Gjorde först ren båda sadlarna och tränsen med sadeltvål, och sedan när det torkat så smörjde jag in samma grejer med läderfett. Jag sopade stallet, städade rent lite. Ja, det vart helt okej faktiskt! Känns faktiskt bra att kunna göra sånna saker, delvis som tack för att jag får rida där. Jag vet ännu inte om jag ska betala för att rida där, men oavsett vilket så känns det självklart att ta hand om utrustningen och hålla den fräsch.

Åkte hem till David efteråt. Vi satt och kollade på bilar på blocket, och det ar då jag hittade audin som jag skrev om tidigare. Jag duschade, och David passade på att ringa på en annons om en diesel-bil som han eventuellt ska åka o kolla på. Här händer det grejer serru. Sedan åkte vi bort till Dennis och hans tjej, och blev bjudna på mat, första gången jag ätit vegitariskt käk. Nån slags chiliconcarne fast med nåt annat istället för köttfärs, och lite smått och gott. Har ingen koll direkt på vad det var för nåt, men det var helt okej! Stannade kvar till framåt 22 eller nåt, sedan åkte vi till David, jag hämtade mina grejer, stog och surrade ett tag, och sedan åkte jag hit hem till mig. Magknip efter att ha ätit vindruvor, men det är på väg att gå över nu.

Imorn då? Tja, både jag och David ska ägna oss åt städning. Fast, han behöver det nog mer än vad jag gör som det är nu. Tvätta skulle jag däremot behöva göra med. Annars imorn vet jag inte riktigt vad det blir. Vi har pratat lite om att åka till riddar-grejset på Visingsö, får la se. Imornkväll får David dambesök (försökte hon säga helt neutralt). Nej, skämt åsido så känns det inte alltför hemskt. Det är en gammal klasskompis från när han gick bibelskola. Och dessutom litar jag vansinnigt mkt på honom. Länge sedan jag kände så starkt att det är ngn jag verkligen kan lita på. Fantastiskt. Men, jag kan inte säga att jag är överdrivet förtjust i det hela. Och det har jag sagt till David med. Men, jag har lovat mig själv att ALDRIG bli en sån flickvän som säger till vem han får eller inte får umgås med. Och jag vill att han ska känna att han får umgås med sina vänner, oavsett dom har bröst eller hår på ryggen. Och som sagt, jag litar på honom.

Kort blogg ikväll? Jo men tjena. Det sket sig rätt hyfsat. Men men. Nu är magknipet nästan borta, och jag ska göra ett försök med sängen.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0