Hemligheter

Jag skriver namn. I de allra flesta fallen skriver jag ut hela namnen (inte efternamn) på människorna i mitt liv som hamnar i bloggen. Är det någon som tar illa upp?

Jag har nämligen märkt det, att fler och fler enbart skriver första bokstaven i personernas namn. Kan ju vara bra det med förstås. Kanske till och med bättre. Jag vet inte, det kanske beror på vad man skriver med. Om man kan eller vågar stå för vad man skriver, om man "vågar" bli konfronterad. För är det inte så, att om man är tveksam över om man kan/vågar/vill skriva ngt personligt, så bör man låta bli? För, OM nu personen i fråga läser din blogg, tror du då inte att den förstår att det är den det handlar om, oavsett det står en bokstav eller hela namnet? Det tror iaf jag.

Påhittat:
Version 1:
Ö var en riktig kärring idag. Hon sa att jag såg ut som en flodhäst och luktade som densamma. Elakt. Jag sa tillbaka att hon mer liknade ett vårtsvin. Z kom in i leken och påpekade att vi var äckliga alla tre. Det skålade vi på.

Version 2: Ölva var en riktig kärring idag. Hon sa att jag såg ut som en flodhäst och luktade som densamma. Elakt. Jag sa tillbaka att hon mer liknade ett vårtsvin. Ztropp kom in i leken och påpekade att vi var äckliga alla tre. Det skålade vi på.

---

Personerna i fråga skulle självklart förstå vem och vad jag skrev om. Mindre insatta folk - kanske inte. Men vad spelar det egentligen för roll? Mig kvittar det, så mkt kan jag säga. Inte för att jag tror att ngn skulle vilja, men OM någon skulle få för sig att skriva om mig så varsågod. Så länge man är sanningsenlig, och det inte är ngt man lovat att inte föra vidare, så är det väl fritt fram att skriva. Annars får man väl göra som förr - djungeltrumman. Kafferep. Syjunta. Telefonkedja.

Ryktet går, på ett eller annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Chrille

Japp och skriver jag om dig så är du antingen E eller "Näsan"....:P

2006-08-14 @ 02:15:38
URL: http://chrillejuntunen.blogg.se/
Postat av: Sara

Som du vet är jag oxå ett fan av att använda "Näsan" om jag nu ska skriva om dig. Om jag nu får tro nåt så tror jag att det var jag som kom på det? =)

2006-08-14 @ 10:38:20
Postat av: Joanna

Mig gör det inget om du skriver ut mitt namn på men så har ju du hittills bara sagt snälla saker om mig ;P

2006-08-14 @ 12:19:38
Postat av: Erika

Chrille och Sara: Näsan... hualigen. men det får la gå då.
Joanna: skulle aldrig komma på tanken att skriva nåt elakt om dig :)

2006-08-14 @ 13:05:48
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Ämma

Till saken hör väl att man inte FÅR skriva precis vad som helst om namngivna personer då man kan åka dit för förtal m.m. Jag tror vissa bara skriver första bokstaven i namnet för att endast de inblandade skall veta vem bloggaren snackar om. Det är ju ett antal 100 pers som man inte känner som läser den. Men å andra sidan... om jag skriver "Erika" eller "Madde" eller liknande så fattar ju folk fortfarande inte vem jag skriver om, om de inte känner mig eller er. Det här vart en yt kommentar känner jag... Hehe....

2006-08-15 @ 11:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0