Kroppsodör

Kom på en sak. Igår natt kollade jag på Seinfeldt på tv. Roligt det. Avsnittet handlade iaf om att ngn med dålig kroppslukt (säger man så?) hade suttit i Jerrys bil, och att hans stank hade satt sig i bilen. Följaktligen så börade alla som befunnit sig i bilen att lukta illa.

Följande utspelade sig imorse.

Klockan är 9.21. Kliver på bussen nere vid slätten. Ovanligt mkt folk. Sätter mig i mitten på bussen, ni vet, där mammorna sitter med sina barnvagnar. Ovanför mig sitter två äldre män, kanske runt 50 år gamla, och samtalar. Båda sitter framåtlutade, och jag märker snart, att så snart någon av dom rör sig så kommer en stank smygande. Är det någon som förstår vad jag menar om jag säger att det luktar gammal, äcklig svettig gubbe? Jag vet att det är en hemsk sak att säga, men just den lukten som kom från männen ovanför, ger mig den associationen. Det luktar gammal svett, det luktar instängt, det luktar unket, det luktar... Jag vet inte, det luktar helt enkelt vidrigt.
Ngt som hade varit intressant hade varit om jag gjort som jag gjorde i mina tankar; vänt mig om mot männen och frågat;
- Ursäkta, men när duschade du/ni senast?
Svaret på den frågan, god, I want it!

Känner man inte själv att man luktar illa? Alltså, det är ju ingen mild lukt. Jag menar, alla har väl varit med om att man luktar svett? Även om det är i samband med träning - du känner ju ändå att du luktar. Och då tvättar man sig och sina kläder efter bästa förmåga. Men vad är det då med dom där äckliga illaluktande karlarna? (Ursäkta att jag generaliserar, men åtminstone 7/10 illaluktande människor är karlar. Iaf dom jag varit i närheten av.) Känner dom inte att dom stinker, eller bryr dom sig helt enkelt inte?

Mina kära vänner, gör mig en tjänst.
Luktar jag illa - let me know.
Jag vill inte att ngn ska tänka om mig som jag tänker om karlarna på bussen.

USCH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0