Alter Bridge

Har sedan många år tillbaka lyssnat på ett kristet hårdrocksband som heter Creed. Ett av mina favoritband. Häromdagen kom jag på att det var alldeles för länge sedna jag lyssnat på dem, så jag laddade hem lite blandad kompott. Fick en mapp som hette Alter Bridge, och jag funderade om det kunde vara ett album jag missat. Sökte på nätet, och hittade Alter Bridge's hemsida. Insåg att Creed inte längre finns (jag lyssnar på musiken, men är inte insatt i gruppen), utan nu har några av Creed-arna gått vidare och bildat Alter Bridge. Och musiken? Lika fantastiskt bra som Creed. Har blivit helt såld på låtar som Broken wings, och Burn it down.

Har många gånger sagt att det enbart är Lars Winnerbäck jag kan tänka mig att betala för att se som "enstaka konsert" (dvs inte som Gatufesten, Yran, Hultsfred osv), men nu har jag tänkt om. Jag skulle gladeligen betala för att se Creed / Alter Bridge.
.
Alter Bridge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0