I need a sponsor

Nån som kan bara skyffla över lite pengar då och då. Typ en miljonär. Finns det verkligen ingen miljonär med spederbyxorna på sig som läser min blogg?

Jag vill heminreda. Jag vill, jag vill, jag vill. Men, jag har fastnat. Varför? JAG VILL HA EN BOKHYLLA!!! En sketen bokhylla, det kan någon väl sponsra mig med? Det och frakten av den hit hem till mig, för jag vägrar ta den på bussen. Den väger "bara" 21 kg, 11 kg mindre än min fantastiska byrå som jag köpte i våras, men fanskapet är 190cm högt. Själv är jag 165. Ingen vidare ekvation. Men den är ju billig med! Den som jag tittat ut iaf.

KILBY Bokhylla.
[IKEA] Sehr gut, huh?

Hade jag dock möjlighet (läs: ekonomi) att välja helt som jag ville så skulle jag vilja ha en bokhylla med vitrin. Väldigt gärna en sån som Joanna (Grattis på födelsedagen Joanna!) hade när vi bodde tillsammans i Umeå. Den var väldigt fin den.

Himalaya hylla i lönn [Jysk] Fiiiin. Men inte för min ekonomi. Kanske lite stor med, jag vet inte. Men fin!



Nu fortsätter jag att skriva, alla mina mammor som får spunk när jag gör av med pengar bör OMEDELBART sluta läsa.

När jag hade varit på hospitalet och blivit av med blod idag så åkte jag ner på A6. Livsfarligt om man är en sån som jag. Men men, så blev det iaf. Gick förbi Hemtex, en affär som i normala fall inte lockar mig. Meeeen, rea-skyltar är alltid intressanta. Så jag traskade in. Gick ut därifrån med stora påsen som vägde ungefär så mkt som den såg ut att väga. (Men iaf inte 30 kg som den där eländiga byrån). Vad köpte jag då? (Mamma, sluta läsa! Bara en varning. Vill inte höra 'told-you-so' senare när jag är rå-pank) Två "krukhållare", jättefina, svarta, ungefär som smide. Man hänger upp dom på väggen iaf. Men, jag har andra planer för dom. Upp på väggen ska dom, men jag ska ha tomma vinflaskor i dom, med ljus i flaskorna. Sånna ljus som redan runnit ner lite. Åhh, va fint. Det blir ett senare projekt dock, just nu har jag bara själva "hyllorna" eller vad man ska kalla dom. Åh, va fina dom var. 149kr för två st. Det var 50% rabatt på dom, så dom hade eg kostat 300 pix.
Nej, det var inte allt. Köpte även ett överkast till sängen som matchar mina nya tavlor som jag har i köket. 100 kr gav jag för det, oxå halva priset. Nej, det är fortfarande inte slut. Köpte sån där... öhh... men sån som man tar ut grejer ur ugnen med, inte en vante men en sån där fyrkantig sak. Eller jag köpte två. Dom var så söta! Älgar var det på dom. Kostar 30pix/styck. Sedan gick jag ut från Hemtex.

...Och in på Clas Ohlson (eller hur tusan det nu stavas.) Men, jag shoppade inte så mkt där heller faktiskt. Köpte en hylla med sugproppar så jag slipper ha alla duschgrejer ståendes på badkarskanten. Eller, om vi ska vara exakta så ligger dom alltid i badkaret, för jag har två fyrfota sambos som inte kan hålla sig därifrån. Så här tänker dom nog; "Jag som är så liten, jag kan nog klämma in mig mellan grejerna och väggen. Det är ju trots allt minst 2 mm till godo!" 29.90 gav jag för den. Och så köpte jag en handfläkt med. 10 spänn.

Okej, jag har inte handlat ngt jag desperat behöver, så egentligen hade jag väl kunnat spara dom pengarna.. Meeeen.... nej, det funkar inte på det sättet. I'm sorry. Mamma, läser du fortfarande? Det var väl ändå inte sååå fasligt dyrt? Eller? *host* Jag tror iaf att det kommer bli jättefint....

Så det så!



Nu ska jag få tummen ur och skicka mina flyttkort och lite annat smått och gott.

Kommentarer
Postat av: Frisco

Jag kan sponsra med skruvar. Ja de som kommer att fattas i lilla skruvpåsen.

2006-06-22 @ 17:33:48
Postat av: Erika

Haha... högst generöst av herrn :D

2006-06-22 @ 18:17:13
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Frisco

Jag har sett över ekonomin och kommit fram till att jag kan sponsra med bussbiljetten också när du kör hem byrån. Givetvis ska alla då få se kamerabilder på dig och byrån på bussen:-)

2006-06-22 @ 18:40:36
Postat av: Ämma

Ah. shopping! ;) Det där med flaskorna och ljusen kommer nog bli mysigt som fan! :D Och du måste fota lägenheten och överkastet o tavlorna... och ja... ;) Man måste faktiskt få handla lite ibland så det blir fint hemma

2006-06-22 @ 19:27:06
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0