Den gamla goda tiden

Tro det eller ej, men Bullerbyn funkade ganska bra mot mitt dåliga humör. Jag mår visserligen fortfarande dåligt, men jag är inte lika grinig längre. Däremot är jag nostalgisk!
Så otroligt mysig film, Alla vi barn i bullerbyn. När dom sover på höskullen, åker häst och vagn, springer runt barfota...

Jag saknar Kovland, jag saknar att vara barn.Sommarloven, man badade i sättnaån, gick förbi Ånäsparken på tisdagkvällarna när det var bilbingo och prasslade med påsar, var ute "sent" på nätterna (säkert ända till 00-01-tiden!!). Man kunde fördriva en hel kväll genom att bara gå omkring och göra ingenting. Kanske leta nya stigar i skogen? Bygga en koja? Hitta ngn annans koja?! DET var spännande, vems är den, brukar dom använda den, hur gammal är den, kan vi låna den?

Jag vill vara barn på nytt. No worries what so ever. När ens största problem vad vem av mig och syrran som skulle göra rent kattlådan och vem som skulle göra rent i kaninburen.

Det var tider det.

Kommentarer
Postat av: Ämma

Ja.. men nu blir det bara du som får plocka bajs i lådan ;D

2006-03-21 @ 17:32:12
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0