Det snurrar

Första dagen med nya medicinen, jag är yr. Illamående var en mycket vanlig biverkning stog det, men det är jag inte. Än. Peppar peppar. Yrsel finns med som biverkning, det är en vanlig bivekning. Egentligen tycker jag det är läskigt att äta en medicin med så många vanliga biverkningar, se bara här;



Mycket vanliga (fler än 1 på 10)
  • Illamående (don't want that one)

Vanliga (mindre än 1 på 10 men fler än 1 på 100)
  • Bihåleinflammation
  • Minskad aptit (kan ju vara bra ibland)
  • Svårighet att somna (har tabletter mot det med, så det är inga problem)
  • Sömnighet
  • Yrsel (Been there....)
  • Gäspning
  • Diarré (Nej tack)
  • Förstoppning (Nej tack)
  • Ökad svettning (Nej tack! Mysigt att vara runt folk då.... Näe)
  • Sexuella störningar (män kan uppleva problem med fördröjd utlösning eller rektionsproblem medan kvinnor kan uppleva minskad sexuell lust och svårighet att uppnå orgasm) (Vill man verkligen använda medicin med sånna biverkningar?!)
  • Utmattning
  • Feber


Mindre vanliga (mindre än 1 på 100)
  • Sömnstörningar
  • Smakförändringar


Jag är visserligen van vid att vara yr, eller nej förresten, jag VAR van vid att vara yr, var det ofta innan jag flyttade. Så jag känner ju igen känslan. Men jag gillar den ändå inte.

Mina böcker har kommit idag, så jag ska gå och hämta dom hade jag tänkt. Har jag tur kanske jag får sällskap om jag går ikväll, träffade ännu en internetkompis igårkväll, haha :) Daniel heter han, väldigt trevlig. Och så bor han inte alls långt härifrån, han bor typ där jag kliver av bussen. Så det är ju ganska nära! Och han har sagt att han gärna följer med om jag ska handla eller nåt sånt. Man kanske tom kan få bärhjälp ;) Vore ju inte helt fel.
MEN, om han följer med så lär vi ju knappast bara gå dit och sedan gå hem och en för sig, det är ju trevligt att umgås med, och hur mkt pluggande blir det för mig då? Inte mkt alls. Plus att jag borde sova tidigt ikväll eftersom jag ändå måste kliva upp 6 imorn. USCH, jag HATAR tidiga mornar. men men, vad gör man inte för studierna.

Men, nu ska jag iaf åka och handla först och främst, måste köpa lite småsaker. Hoppas bara yrseln lugnar sig, annars kommer det inte bli roligt... :S

Kommentarer
Postat av: Sara

hur är det Erika, träffar du inga TJEJkompisar?

2006-03-02 @ 14:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0