Jag rear ut min själ, allt ska bort.

Jag rear ut min själ
Jag har talat ut
jag har pratat sönder
om jag tänker
har jag inte sagt ett ord
Jag rear ut min själ
Jag har gett mig iväg
mot min längtan
men alla vägar leder
längre in
Jag rear ut min själ
Om du tror att du vet
var du har mig
är jag närmre
än du vågar be mig om
Jag rear ut min själ
allt skall bort



Jag har faktiskt aldrig hört låten, men texten tilltalar mig. För er som inte vet så är det Bob Hund iaf.

Har varit på vårdcentralen idag. Dom var tydligen inte helt nöjda med proverna jag lämnade förra gången, jag har uppenbarligen brist på B12 och något som heter Folat. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Men tydligen så är det iaf bland annat bristen på B12 som gör att jag är trött. Fast, jag vet inte riktigt. Okej, jag brukade vara trött innan, och det är väl det som menas... Men så trött som jag varit senaste veckan, det är jag övertygad om att det är biverkningarna från dom andra tabletterna. Men hur som helst, jag har fått ytterligare tabletter nu iaf, mot mina brister (jag vet ändå inte vad som menas med att ha folat-brist. Lider jag av det?).

Sköterskan jag pratade med ville sjukskriva mig, men vad är meningen med det? Då kommer jag ännu längre efter i skolan, blir ännu mer stressad, och ingenting blir ju bättre av det. Men samtidigt, vitaminbristen och att jag inte mår så bra allmänt påverkar ju koncentrationen negativt, och därför kan jag, enligt sköterskan, inte tillgodogöra mig det jag läser på samma sätt som jag skulle ha gjort om jag hade varit "frisk". Det känns inte riktigt kul att veta att man läser "i onödan", att det man läser inte fastnar. Eller okej, det är skönt att få en förklaring till det, för jag HAR ju känt av det, och mest trott att jag varit dum i huvudet som inte fattade nånting. Men det känns ändå inte roligt. Såklart. Och just nu är det SÅ vansinnigt mkt att läsa med, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Paniken kommer krypande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0