Saker jag lärt mig som bilförare

Fotgängare kan hoppa ut PRECIS överallt. Helst utan att över huvud taget se sig omkring. Och gärna på ställen där det är dålig sikt. Och nu när man som fotgängare har företräde vid övergångsställen så är dom ännu mer livsfarliga. För även om det är mörkt, du är utan reflexer, och det är blankis på vägen, så är det SJÄLVKLART att amn som bilist kan stanna. Vissa fotgängare är helt enkelt inte kloka.

Försök aldrig att tränga dig före en buss, busschaufförerna har inget samvete och prejar gärna ner "oskyldiga" bilister.

Det borde finnas en nedre hastighetsgräns. Att ligga efter ngn som sniglar fram i 50 på en 70-sträcka (eller ännu värre, om det är 90), det tar på nerverna. Och för att följa på inslagen väg - pensionärer och andra "sniglar" borde få ett eget snigel-körfält. Det finns ju speciella för kollektivtrafik och ibland taxi, så varför inte för pensionärerna? Dom som övningskör kan få hålla sig till det körfältet med.

Boys will be boys. Och dom kör därefter med. Fort och vårdslöst. Självklart inte alla, jag drar inte alla över en kam här. Men pojkar med dyra leksaker - dom kör som dom vill.



Detta är bara några av dom sakerna jag lärt mig, jag kanske fyller på min lista sedan. Om jag orkar. Jag är trött nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0