Skillnaden mellan Sundsvall och Jönköping

PelleKurtKalle

Okej, EN av skillnaderna! Haha! Okej, inte ens en viktig skillnad. Nåt jag har märkt bara.
Ni vet hur det är när det har regnat, gångvägar och trottoarer svämmas över av maskar. Iaf hemma i Sundsvall. Men inte här! Här är det extremstora bauta-sniglar som dyker upp! Jag skämtar inte, dom är hur stora som helst. Feta som jag-vet-inte-vad. Läskiga! Även massvis med sniglar som har hus. Dom är dock sötare! Men man får kryssa fram på trottoarerna för att inte råka trampa på någon. Det har inget att göra med respekt för sniglarnas fantastiska liv, det beror mer på att jag inte vill höra huset krascha och ha snigelkladd under skon.

OrvarEinarBörje
Fatta att den är nästan 1 dm lång... inte den tredje här dock, han var bara ett fetto

Kommentarer
Postat av: joanna

uhhuu ja det kommer jag ihåg när ja va i göteborg på husvagns-semester en gång..och det hade regnat.. sååå äckligt..va en plåga att ta sig hem och försöka låta bli och röra en snusk-snigel..nää då tar ja hellre maskar

2006-05-23 @ 20:13:09
Postat av: Emma

men EOOOUW... jävla sydsvärje ;)

2006-05-23 @ 20:22:05
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0