In memorian

Hujox och Fantomen befinner sig sedan oktober i Trapalanda, häst-himlen. Galet att man kan bli så ledsen över djur egentligen. Hujox red jag mkt när jag var nybörjare, för sisådär 10 år sedan. Fantomen red jag lite mer när jag var duktigare, fast inte så jättemycket ändå. Jag red ju mest Diana. Diana som för övrigt är Fantomens syster. Så hon har alltså mist sin bror. Inte för att jag tror att hon vet om det, men ändå.

Hur som helst så visste jag inget om att dom var borta förrän jag läste på Lantligas hemsida idag. En minnestext från Lajla, och jag grät.

HujFantomen
[Hujox till vänster, Fantomen till höger. Sommaren -05]

Jag är övertygad om att dom har det bra där dom är nu, som Lajla skrev; nu slipper de "stela ben och svårtuggad mat". Och dom har ju dessutom sällskap av bland andra Ariezona, Pålek, Yennie, Danny, Flash, och en hel del andra.

Det kommer kännas väldigt konstigt att komma till stallet och att dessa två herrar inte mer kommer finnas där. Sorgligt. Och jag kommer sakna dom båda. För dom var fantastiska.

Kommentarer
Postat av: jonas

Ja djur är väldigt duktiga på att sätta djupa spår i oss, så jag förstår att du är ledsen över deras bortgång.

2006-11-08 @ 07:33:08
URL: http://klutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0