Det där med alkohol

Sara har bloggat om det där med sprit.

Tänk att det finns så många idioter som inte kan acceptera att man väljer att inte dricka. Själv är jag inte nykterist, men jag dricker väääldigt sällan. Samma sak med David, och det tycker jag är väldigt skönt.

Dock, en av sakerna i inlägget som irriterade mig som mest var frågorna hon hade fått; Är du oskuld också?", "Är du religiös eller?". Det ligger en negativ klang i dom frågorna, men vad är egentligen negativt i att vara oskuld eller generös?? Ingenting enligt mig. Alla har rätt till att göra egna val, oavsett det gäller sprit, sex, religion, hobbys, musik, tv eller något annat.

(Det enda jag tycker man ska vara försiktig med, är val som skadar andra.)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hhihihi oskuld eller generös :D

2006-10-23 @ 12:49:49
URL: http://conetti.blogg.se
Postat av: Emma

Ja det är löjligt att ta för givet att folk är religiösa eller så bara för att man inte dricker sprit. Man kan ju istället fråga varför personen inte dricker om man nu måste fråga något istället för att vräka ur sig "Äru religiös ällä" :P

Personligen förtär jag ju alkohol, som de flesta säkert vet :P Men det blir ju inte så ofta nu som förut. Man går nog ut mer och så när man är singel, av förklareliga skäl.

Men som sagt, man kan ju gå ut nykter på krogen. Men det är faktiskt inte så kul att stå och trängas i baren för att beställa isvatten med 50 packade människor. Finns roligare saker att göra med sina kompisar i så fall :)

Drick eller inte drick. Det är upp till var och en tycker jag med.

2006-10-23 @ 14:17:01
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Sara

Jag tycker inte heller det är negativt om man skulle vara oskuld eller religiös. Men jag tycker det är tråkigt att man direkt blir stoppad i något fack. Att inte dricka alkohol direkt ska kopplas ihop med något annat. Sen sägs det med en negativ klang, ungefär som att man är astråkig och präktig precis hela tiden.

2006-10-23 @ 17:13:22
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Kamilla

Det här är ju annars en klassiker: "Men hur kan du välja att inte dricka om du inte har testat?". Som om man måste testa allt dåligt innan man väljer bort det...

2006-10-23 @ 20:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0