Listor i mängder!

Samtliga listor är stolen from Camilla

DAGENS:
Att göra: Har shoppat, myst med Dave och varit hos hans föräldrar
Väder: Rätt klar himmel, runt 13 grader varmt
Humör: Sugen på att sjunga!
Klädsel: Grå mysbyxor, blå strumpor och gult linne
Frisyr: Nyklippt! Fast ganska likt förut ändå. Fast jag har lugg
Låt: Dom sjöng nyss Sol vind och vatten på TV.
Tv: Sing a long på TV3 just nu
Vill ha: PENGAR!


SENASTE PERSON SOM:

Sov i din säng: David såklart
Såg dig gråta: David
Fick dig att gråta: Hmm...Räknas kuratorn?
Fick dig att börja skratta: David
Du gick på bio med: David
Du gick på stan med: David
Ringde dig: David
Skickade ett e-mail till dig: Pappa!
Skickade ett sms till dig: Öhh.. David. Hehe :-)
Skickade ett lunarinlägg till dig: Chrille

HAR DU NÅGONSIN:

Sagt "Jag Älskar Dig" till en pojkvän och menat det: Ja!
Bråkat med ditt husdjur: Haha, ja! När dom river ner saker eller använder mig som klösbräda. Eller pissar på fel ställen.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Naj... inte vad jag vet.





1. Vad heter du? Erika
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag ville heta Anna när jag var liten (mitt andranamn)
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Det vet jag inte
4. Vilket stjärntecken är du? Jungfru
5. Vilken årgång är du? 84
6. Vart bor du? Hovslätt i Jönköping
7. Bott utomlands? Nope
8. Flyttat antal gånger? Hmm.. 7 gånger tror jag!
9. Vart skulle du vilja bo? I kanada med David ;-)
10. Vilken skolklass? Går inte i skolan nu
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Lärare och hästägare!

UTSEENDE

1. Hur lång är du?
165 typ
2. Hur mycket väger du? No comments. Men neråt ska det iaf.
3. Hårfärg och frisyr? Brunt hår, ganska långt, uppklippt och snelugg. Typ
4. Ögonfärg? Gröna
5. Mest nöjd med?
Håret eller ögonen.
6. Minst nöjd med?
Magen, låren, hakorna, överarmarna
7. Skostorlek?
38-39
8. Glasögon?
Nix
9. Har du några piercingar/tatueringar?
Ni

FAVORITER

1. Filmer?
Mel Brooks-filmer, American History X, Schindlers List, Div.Disney, How to loose a guy in 10 days.
2. Låtar?
MÅNGA!
3. Årstider?
Sommar
4. Mat/dryck?
Mat... Grillat, pasta, tacos, det David lagar. Dryck - TYVÄRR coca cola
5. Djur?
Häst är favoriten! Men gillar hund och katt med
6. Färg?
Blått
7. Parfym?
Puma Jamaica
8. Tv-program?
Greys Anatomy
9. Ämne i skolan?
Engelska och musik
10. Sysselsättning?
Gosa med Dave

KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka?
Har inte börjat använda jacka än.
2. Vad använder du just nu för skor?
Jättegamla blåa som jag inte minns vad det är för märke på
3. Favoritfärg på kläder?
Hmm.. förut var det svart, nu börjar jag bli lite mer färggrann (jobbar på saken iaf)
4. Favoritmaterial på kläder?
Oj. Det som är bekvämt
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Kläder som passade
6. Favoritaffärer?
H&M, Lindex
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?
Närmast ingenting just nu.
8. Favoritmärke?
Har nog inget
9. Vad har du för byxstorlek?
Det får jag inte berätta för SÄPO ;-P
10. Vad har du för tröjstorlek?
L ungefär

MIN LÄGENHET

1. Stort, litet eller mitt emellan?
En etta, 51m2
2. Vilken färg på tapeterna?
Rätt ljust överallt
3. Vilka färger går husets inredning i i övrigt?
Som om jag visste... :-)
4. Favoritmöbel i lägenheten och varför?
Har inte så många möbler jag gillar. Får säga sängen då.
5. Vad vill du ändra där inne?
Bort med badkaret och in med enbart dusch!
6. Vad har du där inne av följande:

a) Tv?
Ja.
b) Video/dvd?
Ja.
c) Dator?
Ja.
d) Stereo?
Nej
e) Telefon?
Ja.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
Tr'ädtoppar
8. Vad gör du oftast i din lägenhet?
Bor. Busar med katterna, kollar på TV, surfar.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng?
David och katterna
10. Favoritpryl i hemmet?
Datorn tror jag

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Oj. Ja vad hette morfar eg....! Pinsamt. Träffade honom aldrig. Minns faktiskt inte. PINSAMT
2. Var har du i din:

a) Jackficka just nu?
använder inte jacka än
b)Jobbväska just nu?
Har bara en vanlig handväska
c) Handväska eller liknande just nu?
Registreringsbevis till bilen, tuggummi, lindor till handlederna, nycklar, mp3-spelare, plånbok, kvitton, Davids dig-kamera och säkert mer skräp
3. Vad är du beroende av?
Coca Cola :-S
4. Vilket land kommer du i från?
Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du?
Använder det nästan aldrig
6. Vad tror du på?
Nuet
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon?
Kristendomen
8. Vad köpte du senast?
Mat på ICA Maxi
9. Har du nåt husdjur?
Ja, två katter
10. Vad bor du i?
Hyresrätt

GREJER
Plånbok:
En svart
Tandborste: Två blå, en hos mig och en hos David.
Smycken:
En ring jag fått av David. Ibland halsband
Solglasögon:
Ett par reklamglasögon från Samsung, har dom enbart när jag kör bil i motljus
Underkläder:
Hipsters rule.
Nagellack:
Genomskinligt




Fyra jobb som jag har haft:
1. Fritidspedagog
2. Telefonist
3. Arkivsekreterare/Kanslist
4. Industripersonal

Fyra filmer jag kan titta på om & om igen:
1. American History X
2. Robin Hood - Men in tights
3. Kejsarens nya stil
4. Shrek

Fyra platser där jag har bott:
1. Kovland
2. Sundsvall
3. Umeå
4. Jönköping

Fyra tv-serier jag gillar:
1. Greys Anatomy
2. Cityakuten
3. Vänner
4. Desperate Housewives

Fyra platser där jag varit på semester:
1. Rhodos
2. Aiya Napa
3. Dalarna (Runt siljan)
4. Hemma

Fyra sajter jag besöker dagligen:
1. Min blogg
2. Modohockey.se
3. Blocket.se
4. ams.se

Favoritmat:
1. Grillat
2. Tacos
3. Kinamat
4. Det david lagar

Fyra ställen där jag skulle vilja vara just nu:
1. Hos David (tillsammans med honom förstås)
2. I stallet med Diana
3. På semester
4. Här, fast jag skulle vilja att jag hade familj och vänner här med.



10 saker jag gör varje dag:
Vaknar
Äter frukost
Borstar tänderna
Borstar håret
Går på toa
Pratar med David
Surfar på nätet
Kollar på tv
Matar katterna
Gosar med katterna

9 saker jag ser fram emot:
När familjen kommer hit!
När Joanna och Mange kommer hit
Att få ett jobb
Umgås med David
När katterna lär sig att jag inte är nån klösbräda
Att Greys Anatomy, Gilmore Girls, och andra bra serier ska komma tillbaka!
När modo tar sm-guld.
En massage vore inte fel... ;-)
Få pengar!

8 saker jag har på mig dagligen:
Trosor
Höger strumpa
Vänster strumpa
Byxor
BH
Linne
Tröja
Ytterplagg

7 saker som irriterar mig:
Fotgängare (när jag kör bil)
Cyklister (när jag kör bil)
Bilister (när jag är fotgängare)
Telefonköer
Parkeringsböter
TV-licensen ;-)
Räkningar

6 saker som jag rör vid varje dag:
Sängen
Kylskåpet
Tandborsten
Dörrhandtag
Tvättstället
Glas

5 filmer jag kan se om och om igen:
Robin Hood - Men in tights
Det våras för sheriffen
American History X
Schindlers List
Mycket väsen för ingenting

4 personer jag vill spendera mer tid med:
David
Syster
Mamma
Pappa

3 låtar jag lyssnar på just nu:
Veronica Maggio - Nöjd
Anthrax - Safe Home
Red Hot Chili Peppers - Tell me baby

2 band/artister jag sett live:
Lars Winnerbäck
Pink

1 person jag kommer att spendera resten av mitt liv med:
Jag säger ingenting nu....! Det återstår att se... :-)

Kommentarer
Postat av: Syrran

HELGE för guds skull! HELGE!! Tänk på älgen :)

2006-10-15 @ 13:39:57
Postat av: Erika

Eh, WHAT?? Vad har Helge med något att göra??

2006-10-15 @ 15:54:40
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Erika

Helge för bövelen, morfar hette helge! Tack syster.

2006-10-15 @ 16:03:59
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Vilma

Både Maggio och RHCP - mycket bra val måste jag säga... Särskilt RHCP. :)

2008-01-11 @ 21:44:26
URL: http://dahlstroem.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0