Det rinner!

Satt här i lugn och ro, inomhus. Ute är solen framme och himlen är blå. "Inte ett moln så långt ögat kan nå", iaf inte om man tittar ut genom mitt fönster.

Plötsligt hör jag hur nånting skvalar och rinner. Shiiit, tänker jag, nu är det en katt som pissar inne! Fast, då låter det väl ändå inte så högt?

Ser mig omkring, får syn på katterna som ser lika förvånade ut som jag känner mig. Tittar ut, och ser hur det tok-rinner vatten uppifrån. Går ut på balkongen för att se om jag ser något, för regnar gör det definitivt inte. Inser att vattnet kommer från ovan-grannens balkong. Men, vad tusan har han för sig på sin balkong för att det ska rinna ner så mkt vatten till mig och grannen nedanför. För grannen nedanför stog också på sin balkong och tittade förvirrat uppåt. Där uppe hos grannen med vattnet är det dock tyst som i graven - inte ett ljud. Förutom att det rinner.

Varför rinner det?

Kommentarer
Postat av: Martina

Oj, det där lät ju inge bra! Kanske nån vattenläcka och att grannen inte är hemma??

2006-09-25 @ 15:07:36
Postat av: Erika

Martina: Det har slutat rinna nu. Det har lixom runnit i intervaller! Ungefär som om han skurat, och häller ut sina hinkar på balkongen istället fr på mer passande ställen. Nu droppar det bara lite försynt. Galet!

2006-09-25 @ 15:15:07
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Sara

Tänkte att han kanske vattnar blommor? Fast då skulle det väl inte komma så mycket vatten.

2006-09-25 @ 17:24:12
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: joanna

hallå vad vare för paket=P

2006-09-26 @ 08:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0