Resfeber, fattigdom och bensin

David pratar mkt om USA- och Kanada-resor nu för tiden. Jag förstår att det skulle vara hysteriskt roligt för honom att resa, men egoist som jag är... Jag vill ha honom kvar här... :-( Det vet han med, för jag har berättat det för honom. Dock har vi även pratat om att även jag ska åka, och ja, det lockar ju otroligt mkt faktiskt. Erika i Kanada. Ja, inte alls fel. Och tillsammans med min älskling dessutom. Drömscenario. :-)

För att resa behövs dock pengar. Pengar som jag inte har. Jag har inte pengar till nånting just nu. Illa. Pinsamt illa. Har jagat på försäkringskassan, som tydligen inte ens fått mina papper, och därför lagt ner mitt "fall" (kommer inte ihåg vad man kallar det). Min kontaktperson på Soc har inte varit där, så jag har inte fått någon tid, och just nu ligger jag -35kr. Problemet då: Jag har inte betalat en enda räkning den här månaden. Dom som skulle betalas 060831 alltså. Det är PINSAMT, jag vet inte vrför jag egentligen berättar, för jag skäms verkligen. Men, förhoppningsvis löser det sig SNART, för det är även så att Davids födelsedag närmar sig, och jag har tänkt ut den bästa födelsedagspresenten ever. (Haha, drömma går ju. Men bra är den!)

Och så till dagens sista ämne, bensin. 10,64! "Billigt!" Det är alltså inte billigt, men billigare än 12kr/l, så jag gjorde ett litet rop av förtjusning. Det går åt rätt håll! Wunderbar.

Nu ska jag inleda tv-kvällen som består av Gilmore Girls och Desperate Housewifes. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0