USA-bilar och raggarkultur

Jag och David (och Micke, som anslöt en aning senare) var nere på stan igår för att kolla läget. Det vi hittade, var en parkering full med USA/raggarbilar. Otroligt häftiga bilar, men måste man vara raggare för att köra och äga sånna bilar? Det var otroligt mkt sliskigt hår, lädervästar, en hel del Eddie Meduza och en hel del annat med.

Andelen fulla fjortisar var skyhög, men även de äldre besökarna hade nog fått sig en jävel. Vart man än tittade så gick folk omkring med burkar eller flaskor i nävarna. Är det bara jag som tycker att bilar och sprit inte hör ihop? Det var samma sak när vi var på lastbilsmässan med förresten, där var det oxå oerhört många som gick runt med nån slags sprit i näven. Idioti.

Coolast igår var iaf bilen som kom hoppande! Har sett det på TV, men aldrig på riktigt. Hopp, hopp, hopp. Skithäftigt :-)



Idag blir det nog att vi ska åka o kolla på downhill eller vad det heter, i nån backe i huskvarna. Folk som cyklar ner för en backe alltså, om någon är lika clueless som jag och vill ha en förklaring. Kan säkert bli coolt :-)

Aja... det var väl allt jag hade att säga den här gången. Kommer kanske bilder på cyklarna framöver, om det blir nåra kort vill säga... :-)

Kommentarer
Postat av: Tomas

Nej då, det är inte bara du, jag håller med dig fullständigt, bilar och sprit hör inte ihop ... såvida det inte gäller etanolbilar :-)

2006-09-03 @ 20:36:08
Postat av: Martina

Raggare har med åren fått en väldigt nedvärderande stämpel pga av allt supande mm på crusings och träffar. Min far och hans kompisar som är av den "gamla" generationen raggare dricker aldrig i närheten av sina bilar eller lyssnar på Eddie! :-) + att dom ser ut som vilka gamla gubbar som helst.

Helt klart ett ämne som står mig varmt och hjärtat. Uppväxt med "raggare" som man är! *ler*

2006-09-03 @ 22:52:07
URL: http://mimic.blogg.se
Postat av: Erika

Svar till Martina: Nej, det är inget fel på raggare så, det är just det där med supandet som jag rynkar på näsan åt, för jag tycker inte det hör ihop. Det verkar va rätt mkt "yngre" raggare som förknippar bilar och sprit. Blä!

2006-09-04 @ 10:48:58
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Pernilla

Mitt ex är ju raggare ;) Eller nåt i det stilen, enda jag inte förstår med den kulturen är väl mer alla brudar som är så unga. Kännde mig som en mamma åt alla när jag var med och åkte bil med honom!

2006-09-04 @ 15:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0