Jag hatar Bredbandsbolaget

Det har inte annat än krånglat sedan jag skaffade bredbandsbolaget.

För det första så skulle jag, enligt försäljaren, få hem det på PROV i tre månader för att se om det funkade. Det funkade inte, och jag ringde tillbaka för att avbryta och skicka tillbaka grejerna. Icke sa Nicke, jag var bunden i 24 månader nu, det gick inte att avbryta, säljaren hade informerat mig felaktigt sa man. Istället skulle jag få nedsatt fakturakostnad varje månad, men inte fick jag det heller. Jag har hållit på att bråka med BBB om detta i över ett år, men inget händer.

Nu i januari, alltså ungefär 3 månader sedan, beställde vi en slutfaktura, alltså en faktura på hela beloppet fram tills att bindningstiden tar slut, dvs augusti. Det gick en månad, inga papper kom. Jag ringde, fick ett papper jag skulle skriva på och skicka tillbaka, gjorde detta, men ingenting hände. Precis som alla andra månader har jag fått en vanlig räkning på 299:-, inte ens det nedsatta! Även denna månad kom det en vanlig räkning, och nu kände jag bara att nu får det vara nog. Så, jag ringde till BBB och la fram allting. Jorå, det fanns anteckningar om att jag begärt minskad månadsavgift, men begäran hade inte gått vidare till fakturaavdelningen. Och jodå, det fanns anteckningar om att jag begärt slutfaktura, men inte heller den hade gått vidare till fakturaavdelningen.

Inkompetenta jävlar.

Jag sa återigen att jag ville ha slutfaktura, och han sa att han skickade iväg ärendet direkt. Jag sa att jag inte vill betala den fakturan jag fått, då jag faktiskt sagt flera gånger innan att jag vill ha minskad månadsavgift + slutfaktura. Killen kopplade mig vidare till fakturaavdelningen, där jag fick förklara min sak igen. Men nej, slippa räkningen fick jag inte, utan jag ska fortsätta betala fullt för en tjänst jag aldrig kunnat använda, en tjänst jag försökt slippa i över ett år. Vettigt BBB, verkligen duktigt jobbat.

Man säger att negativ publicitet sprider sig till 10 gånger så många människor som positiv publicitet. Jag hoppas tammefan att detta sprider sig till hundratals, och att BBB mister massor med potentiella kunder. Jag ska fan aldrig mer ha något med dom att göra, aldrig, och jag hoppas att det skiter sig rejält för dom... Det kan dom ha.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Du kan få vara med i min hata-BBB-klubb.

2007-04-18 @ 16:41:06
Postat av: Veronica

www.fairshopping.se
En bra sida där man kan framföra sina klagomål o så. Hade själv problem med BBB och TDC, å det blev som aldrig löst.
Riktigt irriterande!

2007-04-25 @ 17:22:19
URL: http://ceekay.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0