Musik är UNDERBART

Som jag skrev tidigare idag, min sånglektion var jätterolig. Kören ikväll var nästan ännu roligare. Ja, förutom att två av låtarna vi ska sjunga är så himla besvärliga. Men hur som helst så sjöng vi först 2-3 olika låtar (dom som är besvärligast), sedan 3 st som är några av dom lättare, och sedan - min Shackles. Jag blir ju alltid så himla nervös när jag ska sjunga solo, även om det bara är träning. Men det är ju ändå runt 50 pers i kören, så lite "publik" finns det ju där.

Ja, jag kom igång bra iaf. Första versen har jag inga alls problem med, den gick som en dans. Andra versen, börjar bra, närmar mig det svåra partiet men tänker att det får bära eller brista, jag sjunger med alla magmuskler jag kan hitta, och tro det eller ej men tonen sitter nästan perfekt. Ändå helt godkänt. Sedan sticket. Som jag har absolut svårast med. Men med samma inställning som till slutet av andra versen så öser jag bäst jag kan, och även här går det nästan vägen, och då menar jag verkligen nästan, mer nästan än vad jag lyckats med någonsin hittills i denna låten. Så jag kan inte vara annat än nöjd.

Med risk för att upprepa mig och verka kaxig eller något sådant, men minns någon vad jag skrev i mitt tisdagstema för några veckor sedan? Jo, att jag fick spontana applåder efter att jag sjungit mitt solo för första gången, när vi tränade inför förra konserten. Det hände igen! Och detta var inga små försynta spridda applåder, det var ordentliga applåder, glada rop och bussvisslingar. Åhh, jag blev så glad, och troligtvis röd som en tomat i ansiktet.

Men jag hoppas och ber om att det kommer gå så här bra på lördag med, isf kommer jag aldrig sluta le.. :-)

Kommentarer
Postat av: emma

bara o ha samma inställning på konserten! sjung för allt du har :)

2007-04-11 @ 11:32:36
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0