Spionerar du på din partner?

Eller spionerar din partner på dig?

På Aftonbladet hittade jag en liten artikel som säger att "Varannan har smygläst sin partners SMS".

Jag erkänner utan större problem att jag läser Davids sms, men jag gör det absolut inte i smyg. Alltså ser jag det inte som spioneri. Varför jag läser dom vet jag inte riktigt, nyfiken är jag absolut, men inte på det sättet att jag är misstänksam eller gör det för att jag tror att han har hemlig kontakt med någon eller så. Absolut inte. Däremot får han massor med sånna här sjuka, snuskiga, och/eller roliga sms och mms från sina kompisar, och dom gillar jag att läsa. Jag vet inte om david har något emot att jag läser hans sms, jag tror inte det, han vet om att jag gör det, men han har inte sagt att jag inte får. Skulle han däremot säga att han inte ville att jag skulle läsa dom, då skulle jag inte göra det heller. Okej, jag kanske skulle undra varför det helt plötsligt blev "hemligt", men å andra sidan måste man kunna respektera sin partners privatliv med. Skulle däremot aldrig läsa hans mail, även om jag hade tillgång till lösenord (som jag iofs fått förut nån gång när jag skulle kolla något åt honom. Kommer inte ihåg vad det är, och är inte intresserad av att försöka minnas heller). Jag har min gräns där. Så även om han skulle säga att det var okej, så skulle jag inte göra det. Jag har min egen mail att kolla, det räcker gott det :-)

Har du varit med om att din partner spionerat på dig? Eller att du spionerat på honom/henne? Eller läser ni varandras "inkommande what-ever" i samförstånd?

Kommentarer
Postat av: Sanja&Vesna

det har hänt =/ läskigt nog ..

2007-04-24 @ 01:03:10
URL: http://sanjavesna.blogg.se
Postat av: Emma

Jorå jag har nog smygläst SMS. Men nu förtiden gör jag inte så. Vi kollar inte varandras mail eller så i "samförstånd" heller. Eller jo, om man är ute o måste be den andre kolla nåt på sin mail så... Men det är inte så att jag skulle läsa Jens sms/mail för att de är roliga eller nåt. Nee.. min gräns går redan där. det är annat om han visar nåt sms som är kul

2007-04-24 @ 10:50:03
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0