Sunsvall är rätt bra faktiskt

Vart var jag när jag hade uppdaterat senast? Hmm jo, fredagkväll var det väl. Börjar väl med lördagmorgon då.

Scala var en billig katt på lördagmorgon, skriker värre än mina båda katter tillsammans. Så hon väckte väl ungefär hela hushållet runt 5-7 nån gång. Mamma var väl den som klev upp tidigast, och då blev dom väl relativt nöjda, katterna. Jag somnade om och sov väl till 8.30 eller nåt. Sen klev jag upp, käkade frukost och lite så. Mamma plockade fram lite kläder jag skulle kunna ha i stallet, och vid 10-tiden styrde jag kosan mot Kovland. Kom dock inte länge än kungsbackavägen innan jag insåg att jag varken hade stallskor, hjälm eller ridvantar med mig, eftersom allt detta låg i Davids bil, och jag och mamma hade ju bytt bil dagen till ära. Så det var bara att vända, men sedan var jag på väg. Gjorde ett snabbt stopp vid Konsum i Bergsåker, man kan ju inte åka till stallet utan morötter lixom... :-)

I stallet var det rätt många ungdomar när jag kom, dom höll på att ta ut privathästarna. Harriet frågade vilka hästar dom/vi ville ha, och jag fick ju min absoluta, finaste, underbaraste älskling Diana. Så jag var ju mer än nöjd kan man säga... :-) Dock mindre kul att hämta hästar i en lerig och blöt hage när man har hål i skorna, men det är väl smällar man får ta. Ridningen däremot gick skitbra. Diana och jag funkar lika bra ihop som vanligt, förutom att hon har lagt sig till med lite dåliga vanor som att gå iväg när man ska sitta upp, och hon drar mycket mer i tyglarna. När jag hade haft henne som foderhäst var hon ju fantastisk att rida, inte alls stark på det sättet. Det räckte att luta sig bakåt och göra en liten förhållning så lyssnade hon, så var det inte nu. Nu var hon stark på samma sätt som hon var innan jag började rida henne. Synd. Hon är ju en sån fin häst! Jag vill att bara duktiga ryttare ska rida henne, hon är ju så fantastisk... Hon kan ju hur mycket som helst, men det utnyttjas ju inte. Utan hon bara går där och lallar på och skaffar sig dumma vanor. Synd, som sagt. Jag ska försöka åka dit kanske på tisdag eller onsdag och rida en gång till, det blir ju rätt långt mellan gångerna nu annars. Synd, det med.

Efter att jag hade ridit så var jag duktig och tvättade träns och sadel med sadelsåpa, sedan smörjde jag allt med läderfett. Verkligen välbehövligt, ingen som gjort det på länge, det kändes klart och tydligt. Jag stog väl där och gnodde i en timme ungefär, sedan gjorde jag klart och åkte till farmor. Farmor bjöd på kakor och läsk, nyttig farmor... Hehe.. ;-) Men gott var det iaf :-) Var väl där i 1,5 timme eller nåt, sedan åkte jag hem och duschade. Välbehövligt!

Ringde till Emma, hon kom och hämtade mig, och vi åkte till CityGross och shoppade till kvällens "tjejmiddag". När vi kom till granloholm var klockan redan 18, och vi hade bestämt oss för att träffas 18.30, vi hade inte tänkt på klockan alls när vi handlade, så det var väl bara tur att vi kom tillbaka i tid =) Det var iaf Therese, Emma, Madde och jag. Himla trevligt, vi åt tacos och surrade en massa. Vi skiljdes åt runt 23.30 ungefär, och sedan stupade jag i säng. Somnade hur fort som helst.

Imorse vaknade jag av att Scala gick nedanför sängen och kurrade. Hon kurrar högt den katten, det kan jag lova. Gosigt. Jag klev upp, insåg att jag har en ruskig träningsvärk, och sedan gick jag ner och åt frukost. Och sedan gick jag upp och bloggade, och nu sitter jag alltså här. Men inte mycket längre, för ny är syster här, och vi ska kolla på filmen från mammas 50-årsfest. Nice! Sedan ska vi hjälpa henne att flytta grejer till hennes nya lya. Perfekt timing, jag som inte har nån träningsvärk alls... :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0