En samling tjejsnack

Dags att återuppta Tjejsnack nu när jag äntligen har internet hemma igen :-)


Vecka 33
Veckans tema/frågor kommer från Rebecca & Kajsa
Kärlek

  • Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?
    Tja, i min "när jag var liten"-bok så står det att min första kärlek var Nils, jag var nog 3 år då. Var väl mer eller mindre kär i honom tills slutet av mellanstadiet eller nåt
  • Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?
    Jepp, minns väldigt väl. Det var Ante, och alla som känner mig vet redan hela den historien
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?
    Ja det gör jag, men jag kan inte riktigt förklara varför jag tror på det...
  • Vad är kärlek för dej?
    Hehe som att det skulle få plats här.. :-)
  • Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.
    Jaaa jag har min fantastiska David! Har varit tillsammans sen juli förra året, vi har varsinn lägenhet. Inget distansförhållande, förutom när han var i Kanada i 1,5 månad. Jag gillar läget, antar jag

Vecka 32
Veckans tema kommer från Malin
Gröna fingrar

  • Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
    Inga växter alls just nu. Gräsmatta har jag utanför, om det räknas
  • Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
    Nej inget sånt. Är inte intresserad. 
  • Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
    Tja, jag kan döda kaktusar, så jag ska väl inte direkt uttala mig
  • När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
    Söker efter den växt som kräver minst skötsel. Typ plastväxter!
  • Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
    Hehe absolut inte, beror väl på att intresset saknas.

Vecka 31
Fordon

  • Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!
    Jag har körkort, har haft det sedan 20 november 2003

  • Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!
    Äger ingen bil, har gjort det dock! En Mazda 323 som höll ungefär en månad ;-) Givetvis skulle jag vilja ha en bil, gärna en wv vento, audi eller nån nyare volvo. Allra helst en ny bil förstås, men så länge den fungerar så är det ju bra.. :-)

  • Vilken är din favoritbil? Motivera!
    Tja, jag har alltid varit svag för Audi, och nyare Volvo. Om det nu är vanliga bilar man tänker på. Men det gör jag. Audi för att pappa nog alltid haft det sen jag var liten, och volvo för att dom är så himla bekväma.. :-)

  • På vilka sätt tar du dig oftast fram?
    Promenad eller buss om jag är själv, är David med så blir det bil.

  • Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)
    Buss har man ju åkt alltför många gånger. Bil likaså. Flyg några få gånger (till/från rhodos och cypern), båt när vi åkte till och från Tyskland (skräckupplevelser), tåg har det oxå blivit ett par gånger.. ingen spårvagn dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0