Greys Anatomy Soundtrack

Jag har aldrig varit mkt för soundtrack, det brukar vara lite för mkt blandning på låtarna för min smak. När vi var yngre hade jag/vi (jag minns inte vems det var) en skiva med soundtracket för Dirty Dancing. Ett fåtal låtar gillade man, ni vet, klassikerna, men annars var det väl inte så märkvärdigt.
Greys Anatomy Soundtrack
Som ni vet så är jag ganska förtjust (ganska? Dagens skämr, hihi) i Greys Anatomy. Och med tanke på detta fick jag min julklapp av min syster när vi var uppe i Sundsvall, vet inte om jag skrivit om det innan. Men jag fick iaf volym 1 av Greys Soundtrack. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk, det är jag alltid mot soundtrack, men vi lyssnade på den och den verkade ju helt okej ändå. Det är ju trots allt från min absoluta favoritserie, och tanken var god.

Den senaste veckan har jag knappt gjort annat än lyssna på denna skiva, både på datorn och när jag varit i bilen eller lastbilen med David. Jag är fast! Helt fast, som jag inte varit med en skiva på evigheter. Vissa låter är kanske inte riktigt min smak heller, men vad gör det när resten är helt fantastiska! Och nu menar jag inte enbart låtarna på skivan jag fick, utan även musiken från serien i allmänhet. Den som valt ut musiken till Greys Anatomy är ett geni. Så enkelt är det.

Tips på bra låtar: (Alla utom den första finns på soundtracket vol. 1)

• Thirteen Senses - Into the fire

• Joe Purdy - The city
• Mike Doughty - Looking at the world from the bottom of a well
• Maria Taylor - Song beneth the song
• Tegan and Sara - Where does the good go?
• The Ditty Bops - There's a girl
• The Postal Service - Such great hights
• The Eames Era - Could be anything

Grymma, I tell you, gryyyymma!

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu har jag härmat dig :P

2007-02-19 @ 21:56:02
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Martina

Volym 2 går inte av för hackor heller. :-) Bara till och införskaffa sen!

2007-02-19 @ 23:07:57
URL: http://danzig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0