Melodifestivalen

Jag tycker att det är både positivt och negativt att ha kända personer som artister (och kompositörer) i melodifestivalen. Bra, för det blir mer show, men dåligt för att folk röstar mer på artisten än på låten. Det är väl ändå låten / melodin som tävlar?

Konversation från tidigare ikväll: (inte ordagrant)
Han: Jimmy Jansson och The Ark är ju med ikväll
Jag: Mmm, har du någon favorit då?
Han: Ja, The Ark
Jag: Okej, har du hört låten?
Han: Nej
Jag: Hur kan du då ha den låten som favorit?
Han: Dom känner man ju till
Jag: Ja, men det kan ju vara en kass låt för det, det vet man ju inte i förväg
Han: Nej men ändå. Heja heja


Observera, jag säger inte att Ark-låten kommer suga (har inte hört den än) jag menar bara att jag inte tycker man kan ha en favorit utan att ha hört låten.


Melodifestival. Alltså melodin tävlar. Hur kan man då ha en favorit i förväg som man inte ens hört? Jo, pga artisten.

Jag tycker så här. Nu när det ändå är så pass många deltävlingar på väg mot finalen, kan man då inte släppa in en massa outsiders? Sånna låtar (och artister) tror jag kan vara minst lika bra som en massa halvt bortglömda artister som vill ha gratis publicitet.
Nej, in med fler o-kändisar tycker jag!



Nu har jag hört alla låtar. Vem tycker jag ska vinna ikväll då? Andra låten Trying to recall (Marie Lindberg) var mysig, annars Kom (Jessica Andersson) eller The worrying kind (The Ark).

Update:
Nu är det dags för andra omgången. Alla mina tre kom med. Plus Amanda (Jimmy Jansson) och What's your name (Cosmic4)

Update 2:
Åh va härligt, rätt personer gick vidare, och rätt personen hamnade på andra chansen. Direkt vidare: The Ark och Marie Lindberg. Andra chansen; Jimmy Jansson och Jessica Andersson (två ex Fame Factory- "produkter") Det mest fantastiska tycker jag ändå är att Marie Lindberg med sin Trying to recall gick vidare, då hon skrivit text och musik själv. Det är ju så det ska vara! Nu är jag lycklig

Kommentarer
Postat av: jonas

Ja det var ju inte oväntat att the ark skulle gå vidare, och de har skrivit både musik och text själva hehe.

2007-02-11 @ 00:50:55
URL: http://theholysock.blogspot.com
Postat av: Emma

Ola Salo... maj fäjvrit *drgl*

2007-02-11 @ 01:02:52
Postat av: jonas

Ja Ola salo är en snygg jävel han =)

2007-02-11 @ 02:21:04
URL: http://theholysock.blogspot.com
Postat av: Erika

Jonas; okej att dom skrivit det själva, men dom är ju redan etablerade artister.. Tycker ändå att det är lite galet. Men visst var dom bra.

Emma och Jonas: Han är ju inte snygg... Haha :-)

2007-02-11 @ 13:06:42
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Emla

3 mot 1 Erika, Ola ÄR snygg!

Vad händer om man vänder på Ola Salo? - Jo han skricker och ber dig släppa ner honom!

2007-02-11 @ 13:22:39
URL: http://emla.webblogg.se
Postat av: Erika

Emla: Jag bryr mig inte om majoritetsbeslut, han är inte snygg :-)

Haha ja det var roligt när han sa den :-)) Jag skrattade gott :-P

2007-02-11 @ 14:09:40
URL: http://aliva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0