An American Hunting

An American HuntingFilmkväll med pojkvännen igår. Myys! Otäck film dock. Precis som det ska vara. :-)


An American Haunting. Rysare, och ryslig var den.


Filmen börjar i nutid. En mor och en dotter bor i ett hus, och dottern har mardrömmar. Mamman hittar ett brev från förr i tiden, ett brev som berättar en historia.


Familjen Bell drabbas av någon slags förbannelse, och en ond ande börjar härja på familjens ägor. Den ger sig främst på dottern i huset, och senare även fadern. Man undrar om den svarta vargen, den onda anden som viskar meddelanden som ingen förstår och den lilla flickan som bara dottern kan se har något samband. Och hur ska man göra för att lyfta förbannelsen från familjen?



Okej, filmen är lite (?) orealistisk, men bra och läskig ändå. Jag tyckte nog att den var riktigt bra, fram tills slutet när man fick veta varför allt var som det var, vem flickan och anden var, varför familjen var förbannad. Och så fick man såklart veta vad nutidsfamiljen hade med dåtidsfamiljen att göra. Fast jag tycker nog att man hade kunnat gjort lite mer film av nutidsfamiljen, det var knappt några scener alls med dom. Filmen hade varit minst lika bra även om man hade tagit bort den delen, eller lagt till lite mer. Det var iaf min åsikt... :-)

Betyg då? Hmm....

Erikas betyg:

3E

...mest för att den lyckades skrämma mig riktigt bra, hehe :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, hemskt med rysare tycker jag.. =o)
Joel hade pratat med en kompis i går på skolan om Jason (Fredagen den 13:e??). Så när han skulle sova i går var han livrädd att Jason skulle komma med masken och mörda oss.. hm... Han tyckte att alla som gjorde skräckfilmer var dumma.. Hm.. =o)

2007-01-11 @ 20:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0