Det sviiiider

Ögonen. Ögonen svider! Ni som känner mig vet hur sällan jag sminkar mig. Nu har det blivit två dagar i rad, Davids mammas kalas och så förstås nyårsafton. Så jag antar att det har med sminkandet att göra, att ögonen svider. Sedan kanske det bidrar att jag är trött med förstås. :-)

Nyår blev en trevlig tillställning iaf! David slutade jobba runt 21, och vi anlände på festen hos hans kompisar vid 22.30 ungefär. Var väl runt 10 pers där eller så. Några hade jag träffat förut, fast bara enstaka gånger, så det var ju inte direkt någon jag kände där, förutom David och Dennis. Känner väl kanske inte Dennis heller iofs, men har träffat honom lite mer än dom andra iaf :-) Hur som helst, festdeltagarna var i full fart med alkoholen när vi kom, och vi anslöt oss så smått. Inte Dennis dock, han blev kvällens chaufför. Ingen var dock direkt full, och det blev väl inte jag heller. David däremot gick nog om de flesta, fast inte förrän efter tolvslaget. Under själva tolvslaget var vi ute på gatan och försökte se lite fyrverkerier. Vi gick runt huset och kollade ut över Munksjön och in mot stan, då såg vi mkt fint. Stog inte ute speciellt länge dock. När vi kom in igen så tog vi lite mer att dricka, men dom andra började koka kaffe och plocka fram digestive-kex. Festen var uppenbarligen slut och vuxenlivet tog vid. David däremot provsmakade vad festen hade att bjuda, hihi. Lite laktritssprit här, halsa lite Baileys där. Så ja, han gick nog om dom flesta :-) Men det märktes inte så jättemkt på honom ändå, för han är så glad och social annars med! Det roligaste var nog när han höll om mig och berättade för Micke vilken bra tjej han har fått tag i... Då blev jag väldigt glad :-) Hem åkte vi vid 2-tiden, somnade gjorde vi väl kanske runt 3-halv 4 tror jag.

Idag, årets första dag, har vi varit otroligt slöa. Tror aldrig vi haft en sån här slö dag någon gång :-) Klockan var nog 14 innan vi klev ur sängen på allvar, och sedan tog vi oss inte för nåt vettigt förrän vi åkte hit vid17-tiden. Inte heller då gjorde vi mkt vettigt, David hjälpte mig att fixa badkaret (fronten hade ramlat ner och jag fick inte upp den igen), han lånade nätet, vi brände en skiva, vi kollade på tv, och det var ungefär dagens mest aktiva stund. Hoho!

Kan inte fatta att klockan är 1 nu, haha. Undra på att man är trött och att ögonen svider ;-) Ska bara kolla klart på Sex and the city, och sedan blir det direkt i säng!

Hoppas ni får ett bra 2007 iaf, för det tänker jag försöka ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0