Tjejsnack v. 23

Sommar

· Vad är det bästa med svensk sommar?
Oj, varma kvällar, ljusa nätter. Jordgubbar med glass, att grilla med vänner.. :-)

· Vad har du för semesterplaner?
Inga direkt planer eftersom jag inte har någon direkt semester. Jag får vara ledig för Gert (min arbetsledare) om jag vill, fast jag vet inte om FK och AMS skulle godkänna det.

· Vad ska du göra på midsommar?
Jag har inte en endaste plan än så länge. Vara med David?

· Favorit sommar maträtten?
Nånting som är grillat, och gott kryddat. Att bara grilla kött räcker inte hela vägen fram, det ska vara GOD kryddning med.

· Ditt bästa sommarminne?
Oj... Det är tre minnen som poffar upp såhär apropå bara. Jag kan inte riktigt rangordna dom, så jag tar dom i den ordning dom "hände"
1. Alla våra semestrar i Dalarna. Sommarland, Tomteland, Gesunda, Siljan, Sollerön, Mora, det är några av de ord som bara skriker ut sommar.
2. Den sommaren då både jag och Joanna hyrde häst, och när vi red ikapp på lägdan nere vid Världens Ende... Those where the days!
3. Sommaren 2006 när jag nyss träffat David. Det var en underbar sommare, det hände så mycket! Jag åkte mycket lastbil med honom, vilket var en ny upplevelse, vi badade ofta och gjort mycket roliga grejer. Det var helt klart en sommar att minnas.. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0