ÄCKLIGT!

Nu tänker jag vara elak och oförstående.

Nere på stan. Jag skulle byta buss för att åka hem. Gick till min hållplats, bussen kom väldigt passande. Många skulle åka på samma buss. En av dom var en äldre herre, kanske runt 70 år eller något. Och från hans näsa hängde en låååååån snor-... ja, vad ska man kalla det? Som en lång droppe med snor. Och jag menar lång! Den gick typ nedanför munnen! Nej, jag skämtar inte! När han tog några steg mot bussen så började droppen dingla, och då upptäckte han den. Han strök dock inte bort den helt och hållet, utan det blev en liten droppe kvar. Och den droppen blev längre, och längre... Och så upprepades hela saken igen. Jag kunde inte låta bli att stirra, och hade säkert nån äcklad min i ansiktet med. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Gubben satte sig långt bak på bussen och jag satte mig långt fram, främst för att slippa se honom och hans snordroppe. För man sätter sig ju inte direkt långt fram och sedan vänder sig om för att se en snor-gubbe. Jag kastade en sista blick på honom när det blev dags för mig att kliva av bussen, och ja, snoret var långt nedanför läpparna då med. Uuuuuuuusch!

Ja, det kan hända vem som helst, och det är säkert inte lätt att vara gammal, men fyyyyyyyy så äckligt det var!

Kommentarer
Postat av: Madde

Uäck! Du är så duktig på att kommentera hos mig så jag måste skärpa mig när jag är inne och läser hos dig som jag ju gör varje dag ;)

2007-03-22 @ 18:53:47
URL: http://maddix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0