Definitionen av 'full dammsugarpåse'

Fick ett ryck tidigare idag och bestämde mig för att städa. Så, jag drar fram dammsugaren och börjar dammsuga min vita soffa som nu är full med svart katthår. Man skulle behöva dammsuga den flera gånger per dag för att den ska hålla sig vit, men det orkar inte jag. Så, jag har köpt ett sånt lakan med resårkanter som ska täcka soffan. Hur som helst. Jag började som sagt att dammsuga soffan, kom dock inte långt förrän jag tänker att ett byta av dammsugarpåse kunde vara bra. Har ju trots allt tänkt flera gånger att den faktiskt suger dåligt.

Först fick jag inte ens upp luckan till där påsen sitter. Så, då ringer jag till den tidigare ägaren - min mor. Och då gick det såklart galant =) Påsen var dock inte det lättaste att få ur. Jag triskades nog åtminstone 20 minuter, och tog även loss själva dammsugarslangen, innan jag fick loss påsen. Förklaringen till att den satt fast (och att den sög dåligt) var enkelt. Det var damm (fast mestadels katthår, det märktes ju tydligt) ända ut i slangen! Så bytet av påse var nog i sista minuten :-) Jag lyckades även sätta i en ny påse, utan några som helst problem. Lovely! Sedan gick dammsugandet som en dans, och den sög som aldrig förr.. :-)

Kommentarer
Postat av: Mor

Ha! Förstod väl att du skulle fixa det där!

2007-03-27 @ 07:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0