Det luktar träslöjd!

Jag skrev följande inlägg för 7 timmar sedan, men då var blogg.se inte min vän. Så jag publicerar det nu istället, och lägger till lite på slutet.



David och hans pappa håller på att inreda hans nya spegelgarderob med hyllar. Det bli vansinnigt snyggt ska jag berätta! Återkommer med bilder framöver. Hur som helst så sågar dom till hyllorna ute på balkongen, och det luktar precis som det luktade på träslöjden som man hade på grundskolan. Luktar gott!

Igår var vi på After Work på Balzars (tror det hette nåt sånt iaf) med några av Davids kompisar. Riktigt trevligt, åt en ovanligt billig tacobuffé. Gott var det. Sedan gick vi på bio. Alla gick dock inte på samma bio! Davids kompisar gick och såg "Music and lyrics", men varken jag eller David var speciellt sugna på att se den, så vi gick på Blood Diamond istället. Och den var verkligen fruktansvärt bra! Den rekomenderar jag er att se, verkligen! Efteråt mötte vi upp dom andra på Kaffe Paus, där dom hade tagit en fika i väntan på oss. Satt där och sällskapade en stund, och åkte hem när dom stängde, dvs strax före midnatt. Helt klart en trevlig kväll!

Idag... Ja, vad händer idag? Ingen aning. Tänkte bege mig hemöver snart, för jag är fortfarande kvar hos David. Vi hade några funderingar på att gå på Jazzklubb ikväll, men vi har inte riktigt bestämt oss. Jag skulle vara lika nöjd med en mysig hemmakväll bara vi två... :-) God mat, en bra film... Myyys :-)

Imorgon gäller det. Sjunde och avgörande kvartsfinalen mellan Modo och Timrå (och även mellan HV71 och Brynäs). Nu MÅSTE Modo vinna, annars är det bye bye för denna säsongen. Vore allt för otrevligt att åka ut mot skräp-Timrå. Hoppas även att HV tar Brynäs nu i sista. Hockey hockey hockey hockey!

Jag skulle behöva köpa nya underkläder och strumpor. Det börjar tryta. Gamla, slitna och trasiga underkläder och strumpor är faktiskt inte så roligt. Om man ändå vore miljonär... :-)



Japp, då var dagen nästan över då. Vad har hänt idag? Inte så mkt faktiskt. David och hans pappa grejade för fullt. Vid 15 dök Davids mamma upp med lite fika, så vi fikade. Ca en timme senare åkte jag och David på en liten shoppingrunda för att hitta någon slags korg-förvaring till hans garderob. Så det blev EKO-hallen, ÖB, Rusta (som var stängt), EKO-hallen igen, och sist IKEA. På vägen hem stannade vi och köpte pizza till oss och Davids föräldrar. Jag hade egentligen tänkt åka hem "redan" innan pizzan, men eftersom det blev lite bråttom hem så åkte jag med till David. Pizzan var god, men min andedräkt osar fortfarande vitlök! Mums va? ;-)
Sedan var det fortsatt inredning som gällde. Själv kände jag mig mest ivägen, lite "ju fler kockar desto sämre soppa". Jag kan ju inte bestämma vart David ska ha sina grejer, och han hade ju redan fullt upp att peka vart grejerna som hans mamma och pappa höll på med.
Så jag åkte hem. Kändes lite trist eftersom jag trodde att vi skulle hitta på något, men det kommer ju fler tillfällen för det! Verkar vara jazzkvällar på Harrys varje lördag nu, så det är ju ingen fara med den saken =)

Nu ska jag forsätta kolla på Dodgeball - filmen jag tittade på när ljudet så mystiskt försvann i för några veckor sedan...! hihi :-)

Kommentarer
Postat av: David

dumma mig som grejade hela dagen....puss

2007-03-17 @ 23:26:01
Postat av: Erika

No worries darling, det var ändå kul att se hur stor skillnad det blev... :-)

2007-03-17 @ 23:27:52
URL: http://aliva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0