Provrida!

Om ungefär 1,5 timme ska jag iväg och provrida en häst som ägaren söker medryttare till.

Så här ser annonsen ut:


"Hej.
Jag söker en erfaren och rutinerad ryttare som är lugn tydlig men bestämd o mjuk i handen. Du bör va över 18år! Gärna någon som gillar markarbete/dressyr eftersom han forfarande ha lite att lära. Träning för instruktör är helt ok! Tror han kan gå långt med rätt ryttare för den som är tävlingsintresserad. Det är en snygg hbl vallack e:chess. Han är 174cm 5½ år, supersnäll vid ALL hantering,trevligt temperament,trafiksäker och VÄL grundriden. Han står i ett litet stall 5 min ridväg från JFKs alla bekvämligheter så som ridhus,utebana och fina skogsvägar. Jag behöver hjälp 2 dagar i veckan eftersom jag känner att tiden inte räcker till. Ett plus är om du ha unghästvana och bil men INGET krav.Låter detta intressant ring mej han är värd att se! Mvh Caroline"



Jag vet inte om detta är något för mig, men man kan ju iaf prova. Det är billigare än att rida på ridskola, och har man dessutom chans på träning och tävling så är det klart jag ger det ett försök. 400kr i månaden vill hon ha, och även fast budgeten är hårt åtdragen så ska jag tvinga mig själv att ha dom pengarna - för rida, det vill jag göra.

Återkommer med rapport senare :-)

Kommentarer
Postat av: TinaZ

Åhh! Vad härligt!
Det verkar ju jättebra med att ha få ha hästen 2 dagar i veckan!

2007-03-19 @ 12:14:13
URL: http://TinaZ.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0