Provridningen avklarad!

Jomenvisst! Det tog längre tid än jag trodde, men det gick bra. Yatzy, så heter hästen. Riktigt fin var han. Och stoor, större än Diana tror jag. Men jättefin. Jag pysslade med honom och gjorde honom iordning medans Caroline (ägaren) mockade.

Precis som hon sa så var det väldigt nära till JFRK's ridanläggning. Och i ridhuset var det helt tomt, så där fick man göra vad man ville. Jag skrittade mest, och i skritten fungerade vi fint, hehe. Han hade en väldigt stor och "gungig" trav, och jag kunde knappt varken rida lätt eller sitta ner, jag skumpade omkring som värsta nybörjaren. Undra på att han blev störd på mig. Galoppen var okej. Fast på volten längst bort så tyckte han att det var dags att bråka lite, så han bockade ett antal gånger. Så någonridvana har man väl kvar antar jag, eftersom jag satt kvar och mest skrattade åt det. Men som sagt, mest av allt skrittade jag. Han hade en bra skritt iaf, hehe. Var iofs inget fel på galoppen hellre, fast jag fick aldrig nån riktig kläm på hur han funkade. Han blev typ stressad när man drev på, men om man inte drev så stannade han av. Antar iofs att man måste driva mer med sitsen och inte med skänklarna, men men. Lätt att vara efterklok. I slutet av provridningen så satte sig Caroline själv upp och red lite, för att visa hur han kan gå. Och jag säger då det, det är en riktigt snygg häst med stor kapacitet. Verkligen. Självklart lite grön, och med saker kvar att lära, men han är ändå duktig. Och tjejen med förstås.

Vi gick båda tillbaka till stallet. Hon frågade om jag ville rida tillbaka, men jag kände att jag inte hade ork nog att kravla mig upp på hästen en gång till. Jag var sååå trött! Snacka om noll kondis alltså. Haha :-)

Gjorde iaf klar hästen för natten eftersom han skulle slippa snöovädret ute resten av dagen, och sedan skjutsade jag hem Caroline.  Åkte hem, donade lite, och sedan packade jag lite grejer och åkte till David. Jag har lite dåligt samvete för katterna just nu, men imorn blir jag hemma större delen av dagen. Åker nämligen hem härifrån när David åker till jobbet inatt vid 03. Så då är jag hemma tills det är dags att åka till kören.

Nu ska jag återgå till mitt filmtittande. Jag och David hyrde två filmer igår, "Class of '76" och "World trade center". Såg Class-en igårkväll, och nu sitter jag ensam och kollare på WTC. David sover, och det lär nog jag göra snart med. Det har varit en lång dag (vaknde 8, ovanligt tidigt för att vara mig), och har varit trött större delen av dagen. Men,  på pin tjiv så antar jag att den tröttheten är väldigt försvunnen när filmen är slut. För jag ska nämligen kolla slut på filmen. So is it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0