Slutspelsfeber

Nu är alltså hockeyns slutspel igång. Känns spännande. Igår fick jag, tack vare Joanna, möjligheten att se matchen via C+´s webtv. Tyvärr funkade det inte så bra, det hackade och buffrade mest hela tiden, så jag la ner. Men det var kul så länge det varade. Men, Timrå visade sitt sanna grisiga jag, Modo nappade, och matchen var mest bara bråk och utvisningar som jag fattade det. Och det tjänade ju såklart Timrå på. 2-1 till grisarna. Skit. Men men, vi tar dom i Övik imorn. Heja heja! HV71 förlorade ju iofs oxå, så då slipper jag Jönköpings-mobbing iaf, och det är aldrig fel :-) Ser dock hellre att HV går vidare än Brynäs. Och hellre Linköping än Luleå. Och självklart, hellre Mora än Färjestad. Och självklarast av alla, hellre Modo än Timrå.

Herregud så trött jag är. Tappade koll på klockan inatt när jag spelade sims, så jag kom väl inte i säng förrän närmare 2. Och då kunde jag inte somna direkt heller, så jag läste lite. Inte länge alls iofs, bara typ 4 korta kapitel eller något, men klockan var väl åtminstone 2-2.30 innan jag somnade. Vaknade gjorde jag före 8. Jag tror att någon av grannarna bygger eller river nånting. Eller åtminstone gör något med lägenheten, för det står stora sopsäckar i trappuppgången, och en skottkärra längst ner. Och jag vaknade av bankade imorse. Irriterande som tusan. Sen blev det tyst, och jag somnade om. 30 minuter senare vaknade jag igen, av samma sak. Så här har det hållit på hela morgonen. Så vid 10 gav jag upp, och klev upp. Nu är jag så trött att ögonen går i kors. Men ska fixa lite frukost nu, så det kanske får mig på fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0