So very bored...

Efter en relativt aktiv dag så sitter jag nu här fram på kvällskröken ordentligt uttråkad. Dagen i övrigt har sett ut som så:

Vaknade vid 9. Hade sovit rätt kasst, så jag har sjukt trött.

Eller vänta, kan ju faktiskt börja med gårdagen. Inte för att det hände något direkt unikt, men va tusan.

David åkte alltså och jobbade vid 00.30. Det skrev jag ju om, det var dom där fantastiska kyssarna :-) Efter mitt lilla blogginlägg så gick jag och la mig. Läste nåt kapitel i min bok, och sedan somnade jag. Sov inte sådär fantastiskt bra, första natten i Davids säng är alltid ovan, eftersom hans säng är betydligt mjukare än min. Hur som helst. "Sov" faktiskt riktigt länge. Eller sov och sov som sagt, vaknade, somnade, vaknade, somnade, osv, fram till 11.30. Så länge brukar jag inte "sova". David kom hem nån timme senare. Vi åt, ägnade lite tid åt varandra, och sedan gick jag och tränade, och han la sig och sov.

Jag kommer inte ens ihåg vad vi gjorde resten av dan. Jag kom hem från träningen runt 16.00 nångång, och David sov väl till en stund senare. Jag hann iaf duscha och bli klar tills han vaknade. Bäddade dock ner mig i sängen med honom, för jag frös. Alltid bra och mysigt att ha honom där så han kan värma mig =) Hur som helst så gick David oxå och duschade sedan. Eftersom ingen av oss var sugna på att varken diska eller laga mat så bestämde vi oss för att äta ute. Valet föll tillslut, efter många om och men, på O'learys. På vägen dit plockade vi upp Dennis på hans taxi-jobb, och så följde han oxå med och åt.

Efteråt orkade vi inte göra mycket mer. Pojkarna skjutsade mig till Hulahulu så jag fick pyssla om katterna, och när vi ändå var här i krokarna så hälsade vi på Davids och Dennis' lastbilskompis Tobias som bor på samma gata som mig. Hans lägenhet var jättefin, och fint inredd dessutom. Fina möbler. Jag vill oxå ha fina möbler. Jag är less på hop-plocket som utgör mitt boende. Men men. När vi var där så kollade vi lite på en film som heter "Kentucky fried movie". Nån sjuk film från -77, helt störd! Men killarna gillade den, för det var tuttar lite här och där, haha. Boys will be boys. Vi åkte därifrån en stund innan 00 iaf, och då blev det bums ner i sängen. Man kan ju iaf försöka sova.

Men, som jag då skrev i början av mitt inlägg, sov inget vidare. Vet inte riktigt vad det beror på. Eller ja, jag vaknade en gång mitt i natten av att David låg och "skakade". Jag blev först orolig, tänkte, ligger han och grinar eller nåt? För han gav ifrån sig några läten med. Hjälp, vad är det nu? Minuten senare hör jag hur han ligger och fnissar! Och kort därpå, börjar han gapskratta! Och då väcker han  ju sig själv. Uppenbarligen hade han då drömt nån sjuk dröm... Och väckt mig! Onödigt ;-) Närå, men det var rätt kul iaf, att han låg och skrattade i sömnen... :-P

Well well. Upp klev vi väl när klockan var... 9.30? Maskade runt i lägenheten, åt frukost, och sedan åkte vi till Västra Torget och gick på torghandel. David köpte två t-shirtar, en med Jack Daniels-logga på, och en med Jackass-logga på. Coola. Själv köpte jag ingenting. Var sugen på att köpa massa söta strumor, 7 st för 100kr, men hade inga kontanter på mig. Kanske lika bra det.  Fast strumpor är ju bra att ha. Eller så kan man helt enkelt tvätta dom man redan ha, hihi. Kan funka... ;-) Vidare. Vi åkte till Myrorna. Där hittade jag lite smått och gott däremot. En bok, 10 kr, av en författare jag gillar. En "träningsvideo" med Nelson Passoa "Schooling the showjumper" som jag ska kolla på i Davids video. Och sedan kanske skicka vidare till SLRF, ifall nån där är intresserad av att kolla. Om det är nåt o ha alltså. Annars behåller jag den själv :-) Även två vaser hittade jag, och det kan ju vara bra att ha. Äger ju ingen vas. Får jag blommor så hamnar dom i vanliga glas, hur snyggt är det? Inte på en fläck. Second hand är ju iaf billigt, så detta blev under hundralappen. Det får man väl vara nöjd med?

Destination A6. Först en sväng på bolaget. Davids kväll innebar grabbkväll, så han skulle köpa lite "starksaft". Det blev två flaskor vin, och nån Canada-whiskey eller vad det nu var. Sen blev det en sväng på mas-affären Clas Ohlsons, en lite runda på Kappahl (där jag hittade en fin tröja som jag fick 30% rabatt på), och sedan till Blic där David kollade in lite nya glasögon. Hittade inget just då, men bokade tid för synundersökning iaf. Ett steg på vägen! Gick till Bokia och kollade på böcker, men fanns inget intressant där. Vidare till Åhlens. Kollade på bokrea, filmer, musik och lite annat smått och gott. David köpte nån bok, och jag tappade energin helt och hållet. Är det pinsamt att erkänna att man som tjej tröttnade på "shoppning" snabbare än sin kille? ;-) Det var ju dock inte fråga om så mkt shoppning eftersom vi mest kollade, men ändå. Ja just det, vi hann ju även med att äta en billig med god panpizza-buffe med. Mätt som attan blev vi.

Äntligen hemåt! Hockeyn var i full gång, och mamma hade rapporterat via sms till mig. 2-3 stog det när vi kom hem. Davids internet ville inte funka, så jag bänkade mig i soffan framför text-tv. Spännande? Nej, när det inte blir mål på 2 perioder så är text-tv inte så spännande. Men i brist på webradio, tv-sändning eller vanliga radio så får det duga. Jag passade på att läsa ut min bok samtidigt iaf.

Skjutsade David till hans grabbkväll vid 18-tiden. Själv åkte jag och handlade lite på Maxi, och åkte sedan hem. Det blev schlager för min del, helt okej! Kan även acceptera att The Ark vann. Jag tycker fortfarande det är tråkigt att inte fler o-kändisar är med, men ska man se det ur tävlingssynpunkt så fattar ju även jag att The Ark har större chans än lärarinnan med "Trying to recall" som jag gillade. Jag är bara glad att inte någon av Idol-pojkarna, Tommy Nilsson eller Anna Book vann. Men jag är extra förtjust i Sara Dawn Finer's låt. Otroligt härlig är den.

Resten av kvällen har varit surfande, Sims och Matrix. Och just nu bloggande då. Väntar på att David ska höra av sig så jag vet när jag ska hämta honom. Börjar bli lite småtrött, men är inte direkt nån fara än. Fast man kanske skulle lägga sig ändå, så man inte är i koma när han väl ringer :-) Fast å andra sidan kanske man blir ännu tröttare om man går och lägger sig... :-) Besvärligt.

Jaja, om inte annat så har jag ju lyckats få fram en lång och ointressant blogg. Men har ni läst ända hit så har ni iaf haft nåt att göra en liten stund.

Ja just ja, höll på att glömma det viktigaste. Modo vann ju över Timrå idag, 4-3 efter förlängning. GÖTT! Två segrar till nu så är vi vidare. Det vore inte alls illa. Skulle helt ärligt inte ha så mkt emot om HV gick vidare heller, kan va kul att få se lite slutspelshockey här nere. Om man får tag på biljetter vill säga.

Åhhh, långt blev det. Och meningslöst. Så går det när man är "so very bored"

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: TinaZ

Yep! Jag gillade också Sara Dawn Finer! Men samtidigt känns det bra att The Ark vann! De kan nog "slå" bättre I Eurovision. Konstigt att juryn förrästen inte gav "Trying to recall" några poäng. Men hon kom upp lite på placeringslistan genom tittarrösterna =)
Nu måste man ju vänta in den 12 maj...låångt

2007-03-11 @ 14:19:05
URL: http://TinaZ.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Jag tyckte Sonja Aldén var bland de bästa. Fast ur tävlingsynpunkt (som du skrev) så hade nog inte den gått så bra heller i Soumi. Tror nog The Ark kan placera sig rätt bra. Hoppas jag iaf :D

2007-03-11 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0