Teknikens under!

För ganska länge sedan började jag kolla på filmen Dodgeball som jag hade hemma. Ungefär i mitten av filmen så försvinner allt ljud. Jag spolar framåt och bakåt, försöker med allt jag kan komma på, men ingenting ger mig mitt ljud tillbaka. Provar med flera andra filmer, men ingenting funkar.

Ikväll hyrde jag film. "Flicka", en westernfilm om mustanger, typ. Sätter in filmen i DVD-spelaren, och inser snart att "jag har ju inget ljud!". Tjurar ett tag, men tänker att jag ju faktiskt kan se den i datorn. Men, nånstans där innan jag tagit ut filmen ur DVD-spelaren så satt jag mig på toaletten. Och då slog det mig, som en blixt från klar himmel.

Scart-sladden. Den hade ju såklart åkt ur när katterna varit där och härjat! Inte åkt ut helt, men tillräckligt mkt för att ljudet skulle gå kaputt. Så jag testade min teori, och självklart var det så!

Så nu sitter jag och kollar på min film. Riktigt bra är den. Jag vill oxå bo på ranch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0