Fredagsfyran v. 20

Tema: Tandläkarcheck

1) Vad har du för känslor inför ett tandläkarbesök?
Oj... det går nog i olika faser. Den första är att det nog ska gå rätt bra, hur farligt kan det vara? Den andra är ungefär som första, fast med lite mer nervositet. Den tredje, när det bara är nån dag/några timmar kvar, är ren och skär panik.

2) Hur ofta byter du tandborste?
Inte så ofta som man borde, antar jag. Vet iofs inte hur ofta man bör byta, men jag gör det nog varannan månad tror jag.

3) Hur bra/dålig tandhälsa har du?
Rätt kass, skulle jag tro. Speciellt nu när jag inte varit på nån vanlig kontroll på typ 2 år. Tandsten har jag iaf jämt, oavsett om jag skulle borsta 23h/dygn. Hopplöst är det. Och just nu har jag åtminstone ett hål med.

4) Brukar du ljuga för tandläkaren (t.ex. påstår du att du äter mindre godis än du gör)?
Gjorde det mkt förut, nu vet jag inte.. De brukar nog inte fråga tror jag, dom har fullt upp med att hålla mig vid medvetande, så det finns lixom inte tid för sånna frågor, haha :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej alskling.. jag har ocksa bloggat :) sov gott puss puss

2007-05-18 @ 03:17:01
Postat av: Kamilla

Eltandborste ska vara bra om man har tandsten, säger de. Jag ska på koll nästa fredag, ska bli intressant att se om jag har mindre tandsten nu än jag hade sist.

2007-05-18 @ 10:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0